کد خبر: 23983
A

روسیه برای یک راکتور هسته‌ای آمریکایی سوخت تولید می‌کند

بنا بر اعلام یک مقام ارشد شرکت تولید سوخت هسته‌ای (TVEL) این کشور نخستین محموله آزمایشی سوخت هسته‌ای را قرار است تا سال 2019 برای یک راکتور هسته‌ای در آمریکا تولید کند.

روسیه برای یک راکتور هسته‌ای آمریکایی سوخت تولید می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از راشاتودی اولگ گریگوریف، مدیر بخش بازرگانی و تجارت بین‌الملل شرکت(TVEL) روسیه به خبرنگاران گفت:  یک قرارداد برای فعالیت آزمایشی این نوع سوخت با یکی از نیروگاه های هسته‌ای آمریکا به امضا رسیده است و ما این سوخت را تا سال ۲۰۱۹ تحویل خواهیم داد.

شرکت (TVEL) تاکنون همه مدارک لازم را از سوی شرکت مالک این نیروگاه هسته‌ای برای تولید هسته‌ای دریافت کرده است.

وی افزود: ما مصمم هستیم تا یک قرارداد با یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای اصلی آمریکا برای استفاده آزمایشی از این نوع سوخت امضا کنیم. هم اکنون پنج شرکت در قالب یک کنسرسیوم از خریداری سوخت تولیدی روسیه حمایت می‌کنند.

همچنین شرکت TVEL که زیر مجموعه شرکت هسته‌ای روس اتم است یک قرارداد دیگر را با شرکت "رینقال" سوییس برای تامین سوخت این نیروگاه هسته‌ای به امضا رسانده است قرار است تامین سوخت این نیروگاه از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

هم اکنون TVEL سوخت هسته‌ای (TVS-KVADRAT) را تنها در حد تامین سوخت هسته‌ای دو شرکت تولید می‌کند اما بسته به بازار تقاضا میزان تولید آن می‌تواند افزایش یابد._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر