کد خبر: 24050
A
رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در دولت دوازدهم

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که از این تعداد تاکنون ۳۰ مرکز احداث شده است.

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در دولت دوازدهم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،انوشیروان محسنی بندپی  امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر ۲.۵ درصد از افراد جامعه در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و از هر ۴.۱ ازدواج، یک مورد به طلاق ختم می‌شود. بنابراین ضرورت دارد سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک نهاد تخصصی در ارایه خدمات اجتماعی، مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب، رویکرد دولت تدبیر و امید و همکاری مجلس باعث شد تا برای نخستین بار آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که از این تعداد تاکنون ۳۰ مرکز احداث شده است.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در سال ۹۴ با مداخله به موقع، تعداد ۴هزار و ۲۴۰ مورد از اقدامات به خودکشی شامل ۲۸۸۰ زن و ۱۴۴۰ مرد را مهار و مانع خودکشی افراد شده است که این تعداد در سال ۹۵ به حدود ۵ هزار مورد افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق به صورت پایلوت در دادگستری خراسان رضوی ۸.۱ درصد از موارد طلاق نسبت به موارد مشابه کاهش یافته، این در حالی است که استقرار این سامانه باعث کاهش ۳۰ درصدی از مراجعات مردمی به محاکم دادگستری نیز شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند که در تیرماه امسال از مراکز جدید در ۱۱ استان کشور رونمایی خواهد شد.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش ۳.۴ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دولت یازدهم، گفت: طبق قول رییس جمهور، این مستمری در دولت دوزادهم به ۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح اجبار در اخذ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد نوزادان معلول در دو استان کرمان و یزد اجرایی شده است و در سفر به استان اصفهان هم مقدمات اجرای این طرح ایجاد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید لوازم توانبخشی به شهرستان شهرضا اختصاص خواهد داد که این مبلغ غیر از اعتبارات استانی در این زمینه است.

محسنی بندپی گفت: در حوزه اشتغال مجلس اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بهزیستی و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای کمیته امداد مصوب کرده که هر یک از این سازمان‌ها موفق به هزینه مبالغ اعتباری خود نشدند، آن مبلغ به سازمان دیگر اختصاص خواهد یافت. بنابراین برای اشتغال مددجویان محدودیت مالی وجود ندارد.

انتهای پیام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر