کد خبر: 24140
A

آیت‎الله مجتهدشبستری: کمرنگ شدن روز قدس هدف تکفیری‌هاست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان در روز قدس با شعار علیه تروریست های تکفیری و رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند که راه افراطیون و تکفیری ها از مسیر اسلام و مصالح اسلام تفکیک شده است.

آیت‎الله مجتهدشبستری: کمرنگ شدن روز قدس هدف تکفیری‌هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز قدس گفت: روز قدس مساله حساسی بوده و یکی از آرمان های امام، مردم و نظام انقلاب اسلامی توجه به مساله فلسطین به شمار می رود.

وی افزود: البته امسال این مساله با توجه به شرایط حاکم بر جهان به خصوص منطقه خاورمیانه از جمله فعالیت های اخیر آمریکا در قالب سفر به عربستان و هماهنگی هایی که با برخی کشورهای عربی انجام دادند و نیز اختلافاتی که در سایه این سفر بین کشورهای عربی اسلامی به وجود آمده حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این مشارکت توطئه های دشمنان را خنثی کرده و بیش از پیش توجه همه مردم دنیا را نسبت به مظلومیت مردم فلسطین جلب کرد.

حجت الاسلام مجتهدی شبستری در پاسخ به اینکه اقدامات گروه های وهابی تکفیری تا چه اندازه می تواند مساله فلسطین را کمرنگ کند خاطرنشان کرد: بدون شک این گروه ها می خواهند در این جهت موثر باشند و اذهان جهان را از مساله قدس و فلسطین به سمت و سوی دیگری ببرند.

وی گفت: اینها به خصوص می خواهند اذهان غیرمسلمانان را از مساله اول مسلمین دور کنند و افکار عمومی جهان را نسبت به مسلمانان بدبین کنند که اگر نماد مسلمانی قدس و فلسطین است که تکفیری ها هم مسلمان هستند که با اقدامات تروریستی در تمام دنیا جان مردم را گرفته و امنیت را مختل می کنند. این در شرایطی است که بسیاری از مردم دنیا نمی توانند بین اسلام انحرافی که داعش سخنگوی اوست و اسلام اصیل که جمهوری اسلامی ایران و ملت های اصیل اسلامی به دنبال آن هستند تفکیکی قائل شوند. اینگونه حرکات و عملیات به دنبال تاثیرگذاری بر میزان اهمیت قدس و کمرنگ شدن مساله فلسطین است.

وی گفت: اگر اینها به قول خودشان مسلمان هستند چرا حرکتی علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی دهند، چرا حرکتی علیه آمریکا انجام نمی دهند و فقط علیه کسانی که مخالف غده سرطانی رژیم صهیونیستی هستند عملیات تروریستی انجام می دهند؟- مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر