کد خبر: 24192
A
امام جمعه اصفهان:

خداوند خود قاضی و خود شاهد است

امام جمعه اصفهان گفت: احکام خدا مانند دستگاه قضایی فعلی دنیا نیست که تا شاهد نباشد نتوان حکم داد، بلکه خدا خود قاضی و شاهد است.

خداوند خود قاضی و خود شاهد است

دیده بان ایران: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز (دوشنبه) در خطبه های نماز عید فطر، اظهار کرد: به حول قوه الهی انشاءالله روزه هایی که در ماه مبارک رمضان گرفتیم مقبول واقع شده باشد. در ماه مبارک رمضان تمرین خداشناسی و تمرین قرار گرفتن در محضر خداوند بود.

وی افزود: در طول زندگی مان همواره اگر خواستیم کار خلافی انجام دهیم، روزه ها و عبادات در ماه رمضان به یادمان بیاید و به واسطه آن کار خلاف را انجام ندهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: پس از ماه رمضان نیز باید مراقب باشیم تا گناه و کار خلاف انجام ندهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به سخنی از امام علی (ع) که می فرمایند در خلوت و جایی که کسی نیست هم گناه نکنید، خاطرنشان کرد: احکام خدا مانند دستگاه قضایی فعلی دنیا نیست که تا شاهد نباشد نتوان حکم داد، بلکه خدا خود قاضی و شاهد است. علاوه بر آن در روز حساب، اعضا و جوارحمان علیه مان شهادت خواهند داد.

وی در خطبه دوم نماز عید فطر اظهار کرد: روایتی از امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد که بسیار زیباست. حضرت می فرمایند" کمترین چیزی که خداوند انتظار دارد آن را انجام دهید و آن کمترین این است که با نعمت خدا، نافرمانی خدا را نکنید. دست، پا، چشم، ابرو، سلامت بدن، زور و قدرت همه نعمت های خدایند و نباید با همین ها نافرمانی خدا را انجام دهیم."

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) هر روز که در آن گناهی انجام ندهید برای شما عید است، خطاب به نمازگزاران گفت: انشاءالله خداوند هر روزتان را عید قرار دهد.

انتهای پیام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر