کد خبر: 24377
A

چرا ظریف در توئیت خود از لفظ "مادربزرگ‌های ایرانی" استفاده کرد؟ پاسخ یک حقوقدان

یک حقوقدان بین الملل توئیت های وزیر خارجه کشورمان درباره قانون مهاجرت آمریکا را مورد بررسی قرار داده است و آن را هوشمندانه ارزیابی کرده است.

چرا ظریف در توئیت خود از لفظ "مادربزرگ‌های ایرانی" استفاده کرد؟ پاسخ یک حقوقدان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ رضا نصری حقوقدان بین الملل و عضو مطالعات ژنو، در باره واکنش دکتر ظریف به قانون مهاجرت آمریکا، می گوید: توئیت اخیر آقای ظریف - در مورد ممنوعیت ورود مادربزرگ‌های ایرانی به آمریکا - سیاست‌های ضد تروریستی آمریکا را به استهزاء می‌گیرد و سفاهت و بی منطقیِ اقدامات کورکورانه و متعصبانهٔ واشنگتن علیه ایران را به رخ افکار عمومی این کشور و جامعهٔ بین‌المللی می‌کشاند. 

در ضمن، از حقوق شهروندی صدها هزار ایرانیِ مقیم آمریکا که از حق قانونی و انسانی «تجمیع خانوادگی» محروم شده‌اند نیز دفاع می‌کند. 

کسانی که این توئیت دکتر ظریف را مورد طعنه و سرزنش قرار می‌دهند از دو حالت خارج نیستند: یا «نکته» را نگرفته‌اند و هنوز به اهمیت ایجاد همزبانی و ارتباط با افکار عمومی جهان در عصر کنونی پی نبرده‌اند؛ یا می‌خواهند پیروزی دیپلماتیک کم نظیر ایران در جلسهٔ امروز شورای امنیت را تحت الشعاع قرار دهند. 

حقیقتاً جای تاسف است که در زمانی که دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اکثر اعضای متغیر و دائمی شورای امنیت (از جمله بریتانیا) و کلیت این نهاد مهم بین‌المللی ایالات متحده آمریکا را در مورد برجام و برنامهٔ موشکی ایران به گوشهٔ رینگ می‌کشانند، از پایبندی ایران به تعهدات خود و ضرورت اجرای متقابل برجام توسط طرف مقابل سخن می‌گویند و صحنهٔ کم نظیری از شکست دیپلماتیک و انزوای واشنگتن را به نمایش می‌گذارند، برخی خبرگزاری‌های داخلی وقت و نیروی خود را صرفِ منحرف کردن توجه مردم از این خبر مهم و تمسخر توئیت وزیر امور خارجه می‌کنند.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر