کد خبر: 24443
A

واشنگتن تایمز: مداخله آمریکا و اسرائیل در سوریه حتمی است

روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز با پرداختن به جنگ چند ساله سوریه، از احتمال گسترش دامنه آن سخن گفت و اعلام کرد که مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه حتمی است.

واشنگتن تایمز: مداخله آمریکا و اسرائیل در سوریه حتمی است

دیده بان ایران: به گزارش روز شنبه شبکه خبری الجزیره، واشینگتن تایمز در سرمقاله خود نوشت: این جنگ با توجه به افزایش قربانیان آن به سمت بدتر شدن پیش می رود و منجر به آواره شدن میلیون ها نفر دیگر می شود.
در ادامه این مطلب آمده است: مشارکت آمریکا و اسرائیل در جنگ سوریه اکنون به امری ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. این موضوع بُعد تازه ای به این جنگ می بخشد و می توان آن را شبیه جنگ داخلی اسپانیا در سال های 1936 تا 1939 دانست.
واشینگتن تایمز به نقش مستشاری ادولف هیتلر و بنیتو موسیلنی رهبر ایتالیا در حمایت از فاشیسم در جنگ اسپانیا و نقش همپیمانیان آنها اشاره کرد و نوشت که این اقدامات در اسپانیا زمنیه را برای جنگ جهانی دوم فراهم کرد.
این روزنامه در ادامه به اقدام ارتش آمریکا برای سرنگون کردن هواپیمای جنگی نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد و آن را اولین مداخله نظامی آمریکا در جنگ سوریه و در راستای دفاع از منافع این کشور عنوان کرد.
واشینگتن تایمز افزود: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون موفق شده خود را از درگیر شدن با روسیه و ایران که حامی نظام اسد هستند، دور نگاه دارد. اسرائیل یا همسایه نزدیک سوریه نیز کوشیده خود را بی طرف نشان دهد.
اما صهیونیست ها به تازگی به خمپاره هایی که از سوی سوریه به سمت ارتفاعات جولان شلیک شدند، پاسخ دادند و به پیچیدگی های این جنگ و همپوشانی اقدامات طرف های متخاصم در سوریه اشاره کردند.
به ادعای این روزنامه، سوریه اکنون به میدان آزمایش مهم و سرنوشت سازی برای سیاست خارجی ترامپ تبدیل شده است و تهدید به مداخله مستقیم در جنگ سوریه در صورت استفاده از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان بی دفاع از سوی نیروهای روسی و ایرانی، آخرین آزمون سیاست ترامپ برای عدم مداخله در این جنگ خواهد بود.
واشینگتن تایمز می افزاید: ترامپ تاکنون اصل عدم مداخله در سیاست خارجی اش را رعایت کرده و این امر در راستای شعار انتخاباتی وی است که اعلام کرده بود«اول آمریکا».
این روزنامه همچنین به خسارت های سنگین و شمار غیرنظامیان قربانی شده در جنگ سوریه و تاثیر هر کدام از آنها بر سیاست و افکار عمومی آمریکایی ها اشاره کرد.
واشینگتن تایمز نوشت: بر اساس قوانین بین المللی استفاده از سلاح های شیمیایی ممنوع است و در صورتی اسد آن را زیرپا بگذارد با خطر روبه رو می شود. حتی اگر از خطر استفاده از این سلاح ها نجات پیدا کند بدون شک در پایان امر به عنوان مجرم جنگی مجازات خواهد شد.
کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین الملل معتقدند که ادعای نخ نمای برخی رسانه های غربی در خصوص استفاده سلاح شیمایی از سوی سوریه، در راستای زمینه سازی برای دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می پذیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر