کد خبر: 24450
A

هشدار سناتور دموکرات آمریکا نسبت به جنایات آل سعود در یمن

«کریس مرفی» سناتور دموکرات مجلس آمریکا با تقبیح تجاوز عربستان سعودی به یمن، هشدار داد: کابوس انسانی در یمن شدت پیدا کرده است.

هشدار سناتور دموکرات آمریکا نسبت به جنایات آل سعود در یمن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مرفی در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری دلخراش از وضعیت اسف بار شهروندان یمنی، نوشت: کابوس انسانی در یمن روز به روز شدت پیدا می کند.
این سناتور آمریکایی اخیرا تاکید کرده بود: عصر اقدامات نظامی به پایان رسیده است.
درحالیکه بمب افکن های آمریکایی - عربستانی به بمباران شهرها و مراکز درمانی و آموزشی یمن ادامه می دهند، شمار زیادی از کاربران شبکه اجتماعی، کمپین اطلاع رسانی «مقابله با شیوع وبا در یمن» را در شبکه توئیتر فعال کرده اند.
عربستان سعودی همراه با آمریکا و چند کشور عربی از 6 فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. 
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 
ویرانی در یمن بیداد می کند، علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار نفر در این کشور جنگ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوء تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر