کد خبر: 24479
A

رئیس قوه قضاییه: نفوذی‌ها حرف خودشان را از دهان ساده‌اندیشان شنیدند

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت مقابله با پدیده نفوذ، گفت: نفوذی‌ها بارها اعلام کردند که حرف خودشان را از دهان ساده اندیشان شنیدند.

رئیس قوه قضاییه: نفوذی‌ها حرف خودشان را از دهان ساده‌اندیشان شنیدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش قوه قضاییه گفت: وقتی دخالت قوه قضائیه را در این نظام می بینیم و تاثیر آن و خدمات را به مردم شاهدیم، برای ما روشن می شود که خدمت کردن در این دستگاه کار بزرگی است و این برای شکوفایی نظام اسلامی نقش پررنگ و با اهمیتی است.

وی با اشاره به اینکه دلبستگی ما برای نظام جمهوری اسلامی از روی عقل است، گفت: دلبستگی ایمانی به نظام جمهوری اسلامی داریم و همسوی ما بسیاری از مردم دنیا به این نظام دلبستگی دارند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: قانون اساسی بسیار به استقلال دستگاه قضایی و قضات توجه داشته است. استقلال دستگاه قضا یکی از موارد مهم و مورد توجه همه قضات است.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه باید به استقلال دستگاه قضا ارج نهاده شود، گفت: به نفع قوه قضائیه و کل نظام است که به موضوع استقلال توجه شود. اگر قاضی مستقل نباشد حتما در حکمش خدشه وارد می شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: استقلال به این معنا است که تحت تاثیر قوای دگیر و فشارهای سیاسی و اجتماعی قرار نگیریم. امروز می خواهم از وضعیت برخی رسانه ها در کشور انتقاد کنم. برخی سخنانی زده می شود که جای نقد دارد.

وی با اشاره به قانون اساسی و جایگاه حل دعاوی، اظهار داشت: فصل الخصومه به معنای تمام کردن دعاوی است. الان می بینیم که به بهانه نقد آرا، انتقادات را به کل قوه قضائیه وارد می کنند. فردی اعلام می کند که رایی در دستگاه قضا صادر شده که در ۳۰۰ سال اخیر نادر است. این به معنای توهین است. البته ما مسئولان قضایی را مصون از خطا نمی دانیم. 

رئیس قوه قضائیه افزود: اینکه دادگاه حکم می کند و در دیوان عالی دادرسی هم تمام می شود اما برخی رسانه ها تازه شروه به جنجال می کنند، این صحیح نیست.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه باید در جامعه مستدل صحبت کرد، افزود: همواره به مسئولان عالی قضایی گفته ام که به مردم توضیح بدهید. اما اینکه هر نهادی ولو مجلس به دنبال سوال کردن باشد و بعد ایراداتی وارد کنند، درست نیست و حتی در کشورهای پیشرفته هم این موضوع جایگاهی ندارد. مطلبی که رئیس جمهور گفتند حرف درستی است که باید بگذاریم آرای مطرح شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: بر اساس گزارشات وارده، برخی قضات دفاع شدیدی از آرای خود می کنند. سامانه ای هم در این راستا طراحی شده است که رای صادره در اختیار مردم قرار گیرد.

آملی لاریجانی با انتقاد از اینکه نباید فصل الختم یک موضوعی به روزنامه ها کشیده شود، گفت: اینکه در صحن مجلس هم انتقاد می شود که چرا فلان رای صادر شده است، صحیح نیست. یکی از نویسندگان حقوق اساسی تصریح کرده است که انتقاد در مجلس عوام انگلستان به آرای قضایی و ورودشان به پرونده های در جریان، محدودیت دارد و این محدودیت ها در راستای استقلال دستگاه قضا است.

آملی لاریجانی در ادامه به نفوذ دشمن اشاره و تصریح کرد: وقتی با نگاه بیرونی و کلی به نظام جمهوری اسلامی نگاه می کنیم به موضوع اقتدار نظام اسلامی در دنیا می رسیم که این اقتدار موجب شده که دشمنان بعد از طی مراحل کودتا، تحرکات دیگری را شروع کردند.

رئیس قوه قضائیه به اعمال تحریم ها اشاره کرد و افزود: بعد از اینکه دیدند تحریم ها بی نتیجه بود، موضوع نفوذ شروع شد. این مسئله نفوذ بسیار مهم است و وقتی دشمنان ما از دخالت در نظام مایوس می شوند به سراغ نفوذ در جمهوری اسلامی می روند. در وصیت نامه امام راحل و در پیام ایشان برای حوزه های علمیه هم مسئله نفوذ اشاره شده است.

وی افزود: فرمایش امام در سال ۶۸ مبنی بر اینکه اسلام مستکبرین را بیرون می کند، امروز هم جواب داده است به طوری که در منطقه شاهد خروج این نیروها هستیم. امام اشاره کرده بود که دشمن اگر نتواند با ورود مستقیم ضربه بزند، با استفاده از نیروهای خود همه کار می کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه امروز شناخت دشمن به وضعیت ما در دنیا کمک خواهد کرد، افزود: قوه قضائیه در مسیر انجام وظایف خودش به این مهم توجه می کند. وضعیت نفودی ها و مقابله با این مسئله بسیار مهم است. نفوذ انواع مختلفی دارد و قوه قضائیه باید به اینها توجه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر