کد خبر: 24486
A

تاکید روسای سه قوه بر وحدت، کاهش تنش‌ها و حل مشکلات کشور

همایش سراسری قوه قضاییه به‌مناسبت هفته قوه قضاییه صبح امروز (یکشنبه) با حضور سران قوا و مسئولان عالی رتبه قضایی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

تاکید روسای سه قوه بر وحدت، کاهش تنش‌ها و حل مشکلات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در همایش سراسری قوه‌ قضائیه با اشاره به اینکه به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم، گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسئولان است که مشکلات کشور و مردم را حل کنیم. اگر همه دست به دست هم دهیم تا پایان قرن می‌توانیم تا حد زیادی مشکلات را حل و فصل کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات مورد خواست دشمنان و بدخواهان نیست، تصریح کرد: بنابراین آنها هر روز برای ما داستانی می سازند و از هر داستانی، سریالی برای ما تولید می کنند تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلی جدا شده و به مسائل فرعی مشغول شویم.

روحانی با اشاره به اینکه انقلاب ما به ۴۰ سالگی یعنی به بلوغ رسیده است، تصریح کرد: الان دیگر سال ۸۸ و ۷۸ نیست. اکنون سال ۹۶ است. در این شرایط بسیار خوب بعد انتخابات آیا باید از نو رقابت انتخاباتی را بازخوانی کنیم. کدام عقل سلیم این را می گوید. دوران رقابت انتخاباتی مال همان دوره است.

رئیس دولت یازدهم همچنین با بیان اینکه کسانی که امروز از رکود صحبت می‌کنند سال ۹۱ کجا بودند، خاطرنشان کرد: حدود هشت سال اشتغال خالص ما صفر بوده است و به تدریج  در حال خروج از این حالت هستیم، اما شرایط سال های ۸۵ تا ۹۲ را یادمان می رود. یادمان می رود در سال ۹۲ با رکود بی نظیری در تاریخ کشور روبرو بودیم و تقریبا رشد اقتصادی کشور منفی ۷ درصد بود. امروز بعضی از رکود حرف می زنند که اشکالی ندارد، اما در سال ۹۱ که رشد کشور منفی ۶.۸ درصد بود در روزنامه ها، سایت‌ها، صداو سیما و بیان شریف شان کلمه رکود را کمتر می شنیدیم اما اکنون که از رکود عبور کرده ایم و به رشد اقتصادی مثبت ۸.۳ درصد طبق گفته مرکز آمار و به رشد ۱۲.۵ درصد طبق آمار بانک مرکزی رسیده‌ایم تازه عده‌ای کلمه رکود را یاد گرفته‌اند که آن را ادا بفرمایند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی نیز  با بیان اینکه شاید لازم باشد با حفظ ارکان مورد نظر شهید بهشتی اصلاحاتی در قانون اساسی شکل گیرد، گفت: در مسیر طی شده از انقلاب اسلامی بر اساس نیازهای روز اصلاحاتی باید انجام شود و ضمن تأکید بر پایه‌های قانون اساسی مثل رکن ولایت فقیه که مورد تأکید شهید بهشتی بوده است شاید لازم باشد با ساختاری که برای اصلاح قانون پیش‌بینی شده تغییراتی انجام شود تا با شرایط روز سازگارتر شود.

علی لاریجانی تاکید کرد: حتماً باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم، اینگونه نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.جدال‌های امروز نباید به مسأله اصلی کشور تبدیل شود. بهبود وضعیت اقتصادی مساله اصلی کشور است.

وی ادامه داد: هماهنگی بین قوا و اجزای آنها نیاز لازم و ضروری امروز کشور است. سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها باید بیش از پیش افزایش یابد. مدیران استان‌ها در قوای سه‌گانه باید با یکدیگر نشست داشته باشند تا در تصمیم‌گیری‌ها هم‌راستا شوند.

لاریجانی خطاب به مدیران قضایی توصیه کرد: مراقب باشید در دام کشمکش‌های رسمی نیفتید. آقای محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه باید مراقب این مسأله باشد. اگرچه ممکن است کشمکش‌ها مورد اقبال برخی رسانه‌ها باشد اما سخنگوی قوه قضاییه باید مراقب باشد تا در دام این کشمکش‌ها نیفتد؛ چرا که سرمایه‌گذاران احساس کشمکش را متوجه می‌شوند و سرمایه‌گذاری شان در ایران تحت‌الشعاع منازعات و حاشیه‌ها قرار می‌گیرد.

 

رییس قوه قضاییه تاکید کرد که طبق اصل 156 قانون اساسی، قوه قضاییه، قوه‌ای مستقل بوده که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه دکتر شهید بهشتی، اظهار کرد: گلایه‌ای دارم مبنی بر اینکه دوستان بهتر است مطالب دقیقی بگویند، هر مطلبی بار معنایی خود را دارد. امیدواریم همه دوستان در راستای اهداف انقلاب برای وحدت و همدلی تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش قوه قضاییه، اظهار کرد: در اصول متعددی از قانون اساسی به وظایف و اختیارات قوه قضاییه اشاره شده است.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مهمترین اصل، اصل 156 قانون اساسی است که طبق آن قوه قضاییه قوه‌ای مستقل محسوب می‌شود که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است.

 

وزیر دادگستری نیز به مناسبت هفته قوه قضاییه، گزارشی از عملکرد سالانه قوه قضاییه ارایه کرد. حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی گفت: آمار کلان حاصل نتیجه تلاش قضات شریف و کارکنان خدوم قوه‌ قضائیه است. لازم است از دادگستری های سراسر کشور، دادستانی کل، دیوان عالی کشور، دادگاه ها و دادسراها، سازمان قضایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی، شوراهای حل اختلاف، معاونت راهبردی، معاونت حقوقی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاونت منابع انسانی، دانشگاه علوم قضایی، معاونت فرهنگی، مرکز آمار و فناوری اطلاعات، مرکز فقهی و حقوقی، ستاد رسیدگی به امور دیه و ... تشکر کنم.

به گزارش ایسنا، این همایش به میزبانی دستگاه قضایی و با حضور مسئولان عالی رتبه قضایی از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، حجت‌الاسلام و المسلمین امینی، قاضی ناصر سراج، محمدجواد لاریجانی، خداییان، جهانگیر و جمعی از قضات برگزار شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر