کد خبر: 24633
A

مروری بر درگیری روز گذشته شورای شهر تهران

نشست سیصد و پنجاه و هفتم شورای شهر تهران گرچه بسیار سرد و با غایبان پرشمار آغاز شد اما انتهای این جلسه پر بود از لفاظی و رفتارهای غیرمتعارفی که حول سناریویی بنام خط هفت مترو تهران کارگردانی شد.

مروری بر درگیری روز گذشته شورای شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مانند هر جلسه شورای شهر در نشست دیروز سه شنبه 13 تیر هم یک رویه متعارف انجام شد؛ گزارش احداث خط هفت مترو از سوی معاون شهردار تهران ارائه شد که واکنش مستند و آمار محور رحمت الله حافظی عضو شورا را در پی داشت.
حافظی که با زبان آمار و ادله و مستندات سخن می گفت، گزارش ارائه شده از خط هفت مترو را به چالش کشید و حتی عنوان «دروغ» را بر گزارش معاون شهردار تهران اطلاق کرد و با اشاره به آمارهایی که در مورد هواکش ها، سیگنالینگ و... ارائه شد، پیشرفت واقعی ریزپروژه های خط هفت مترو را بسیار نازل تر از رقم اعلام شده از سوی عوامل شهرداری برشمرد.
موضعگیری و واکنش های حافظی اصلا به مذاق مدیران شهرداری خوش نیامد و بجای آنکه از هیات رئیسه وقتی درخواست کنند و پاسخ گفته های حافظی را بدهند، بهترین کار را در این دیدند که در پایان جلسه، پاسخ صحبت های حافظی را همانند دوران راهنمایی و دبیرستان که دانش آموزان همدیگر را به زنگ آخر حواله می دادند، بدهند!
درست پس از سوت پایان نشست دیروز و در گیت ورودی صحن بگو مگو میان ناصر امانی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با همراهی فردی که نامش امید تشت زر اعلام شد از یکسو و رحمت الله حافظی عضو شورای شهر از سوی دیگر در گرفت.
ابتدا حرف ها کمی لحن آرام و گلایه آمیز داشت اما هرچه جلوتر رفت، تن صدا و نوع ادبیات تغییر کرد و هیچیک از طرفین از حرف های هم قانع نشدند.
معمولا روانشناسان بر این باورند که دعوا و درگیری چه لفظی چه فیزیکی زمانی حادث می شود که زبان و منطق کارایی خود را از دست بدهد و هیچیک از طرفین به درجه اقناع نرسند و دیروز هم چنین شد ظاهرا مدیران شهرداری تهران خود را کاملا برحق می دانستند از آن سو حافظی هم به عنوان وکیل مردم تهران در پارلمان شهری می باید واقعیت ها را بگوید بی آنکه هراسی به دل راه دهد و ظاهرا حرکت بر این مدار باعث شد که در پایان این گفتمان سرپائی، زبان و بیان و منطق طرفین کارایی خود را از دست دهد و به یکباره صحن شورا از کلمات ناهنجار و اهانت ها پر شد.
یکی از همراهان حافظی به دفاع از وی برخاست و معاون شهردار را با کلماتی مانند (روباه مکار) خطاب قرار داد و در عوض امانی هم کلمه نازیبا و ناشایستی به او اطلاق کرد!
این وسط خبرنگاران هم همه این درگیری ها را به تصویر کشیدند و به سرعت خبر آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که با واکنش ها گسترده کاربران این شبکه ها همراه شد.
حالا از این درگیری ها که بگذریم باید با یک بررسی جامع بر روی خط 7 مترو تهران برای همگان مشخص شود که چه کسی راست می گوید؛ شهرداری یا حافظی؟ به زودی واقعیت ها را همه خواهند فهمید اما بعید است صحنه های روز گذشته به این زودی ها از ذهن مخاطبان و مردم زدوده شود و شاید هم درس عبرتی برای اهالی شورا و شهرداری تهران باشد که منطق، پاسخگویی، نقدپذیری و آستانه تحمل بالا را جزو ذات خود قرار دهند و هرگز منتظر زنگ های آخر برای تسویه حساب نشوند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر