کد خبر: 24640
A

تصمیم جدید: طلبکاران موسسه کاسپین و فرشتگان، علی‌الحساب عمده سپرده‌شان را می‌گیرند

در جلسه دیشب مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس برای رفع و رجوع بحران موسسات مالی از جمله کاسپین و فرشتگان تصمیم گرفته شد عمده حساب مردم به صورت علی‌الحساب پرداخت شود.

تصمیم جدید: طلبکاران موسسه کاسپین و فرشتگان، علی‌الحساب عمده سپرده‌شان را می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، انگار بحران موسسات مالی در ایران تمامی ندارد چون هر ماهی که می گذرد، یک موسسه مالی یا تعاونی اعتبار دچار بحران مالی می شود و پس از آن، سیل طلبکاران، تجمع آنها و بحثهای بی پایان بر سر نحوه تسویه حساب به مردم، راه می افتد. 
یک روز موسسه میزان، یک روز شرکت پدیده شاندیز، روز دیگری موسسه ثامن الحجج و امروز هم که نوبت طلبکاران کاسپین و فرشتگان است که تجمع کردند تا بلکه به پولشان برسند.
برای حل مشکل این بخش از سپرده گذاران، دیشب جلسه ای با حضور مسئولان ارشد مالی دولت و برخی نماینده مجلس برگزار شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نتیجه جلسه مشترک با دولت برای تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران فرشتگان کاسپین به خانه ملت گفت: قرار است تا ۸۰ درصد طلب سپرده‌گذاران به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شود.
مجتبی ذوالنوری با اشاره به جلسه مشترکی که شب گذشته(سه شنبه، 13 تیرماه) با حضور نهاوندیان، طیب نیا، سیف و امیری در مجلس برای رسیدگی به سوال نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این جلسه که با حضور هیأت رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی تشکیل شد، نمایندگان سوال کننده به طرح دغدغه های خود درخصوص وضعیت سپرده گذاران فرشتگان کاسپین پرداختند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان سوال کننده همچنان بر سوال خود باقی هستند تا مشکل به صورت کامل برطرف شود، عنوان کرد: مقرر شد ظرف 3 روز آینده بانک مرکزی عملیاتی را اجرا کند که بر اساس آن سپرده گذارانی که تا 50 میلیون تومان از مؤسسه فرشتگان طلب دارند در وهله اول و در وهله دوم کسانی که تا 100 میلیون تومان طلب دارند 80 درصد دارایی خود را به صورت علی الحساب دریافت کنند و روند پرداخت و تسویه به مابقی همچنان ادامه یابد.
این نماینده سوال کننده از رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه مبلغ پرداخت شده به صورت علی الحساب بوده و به معنای تسویه نیست، گفت: همچنین سود مبالغ از آن حذف نمی شود و سندی هم در اختیار سپرده گذار قرار می گیرد تا به تدریج بعد از تأمین منابع، مابقی دارایی خود را دریافت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به شناسایی اموال و املاک مؤسسات اعتباری متخلف و قیمت گذاری آنها توضیح داد: همچنان املاک و دارایی های مؤسسات در حال کشف، قیمت گذاری و فروش است و از محل منابع آن تا 3 روز آینده اقدامات فوق الذکر عملیاتی می شود تا قدری از مشکلات مردم کاسته شود البته بعد از 3 روز مجددا با دولت جلسه ای برگزار کرده و مطالبه گری می کنیم.
 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر