کد خبر: 24652
A

وضعیت قرمز در برخی پست‌های شاخص برق کشور

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تمرکز بر اجرای سیاست‌ها برای مدیریت مصرف برق، افزیش امنیت انرژی و پایداری اقتصادی در صنعت برق را تضمین می‌کند.

وضعیت قرمز در برخی پست‌های شاخص برق کشور

دیده بان ایران: محمودرضا حقی‌فام در دومین  کنفرانس تجارب برتر در بخش اداری، یزد را الگویی برای مدیریت مصرف برق در سطح کشور توصیف و اظهار کرد: مدیریت مصرف یک انتخاب برای کشور نیست، بلکه یک ضرورت است و تمرکز ملی بر اجرای آن، امنیت تامین انرژی و پایداری اقتصادی کشور و صنعت برق را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به این که صنعت برق  این مسیر را با قدرت و علم روز توسعه خواهد داد، افزایش راندمان مصارف الکتریکی را بسیار مهم خواند و افزود: این وظیفه خطیر فقط به عهده صنعت برق نیست و دیگر وزارت خانه‌ها اعم از وزارت مسکن، نظام مهندسی، شهرداری ها در خصوص صنعت ساختمان، وزارت صنایع در حوزه ساخت وسایل و تجهیزات برقی، وزارت بازرگانی در واردات تجهیزات با راندمان بالا وغیرو در این رابطه مسئولیت های سنگینی دارند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که صنعت برق با توجه به محدودیت گسترده مالی و حجم کم سرمایه گذاری در بخش انتقال، تولید و توزیع، بدون اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف امکان گذر از پیک بار را ندارد، خاطر نشان کرد: با توجه گاز سوز بودن بخش  عمده از نیروگاه‌های کشور، مدیریت مصرف برق می‌تواند نگرانی های تامین گاز در صنعت برق را مرتفع کند.

این مسئول با بیان این که در ۳۰ تیرماه پارسال ۵۲ هزار و ۷۰۰مگاوات پیک کشور را شاهد بوده‌ایم و در حال حاضر پیک بار ۱۰۰۰مگاوات بیشتر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: به فرض ایده ال بودن شرایط نیروگاه‌های موجود بیشتر از ۵۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات بیشتر نمی‌توان از ظرفیت نیروگاهی کشور استفاده کرد.

وی با بیان این که پیک بار نسبت به منحنی مصرف افزایش چشمگیری داشته است، متذکر شد: این عامل باعث فشار بر اقتصاد برق و صرف هزاران میلیارد تومان در تولید، انتقال و توزیع شده است.

حقی‌فام مدیریت مصرف را به عنوان یک پیوست بسیارمهم در مدیریت کشور و آن را عاملی برای افزایش امنیت انرژی و اقتصاد کشوربرشمرد.

  وی با بیان نقش مهم اقتصادی مدیریت مصرف، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بهای قبض مشترکین برق در کشور از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار تومان بوده و این ارزان بودن قیمت برق در آینده محدودیت‌های مالی شدیدی را برای وزارت نیرو ایجاد خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به رده‌ی دهم و یازدهمی کشور از لحاظ آلایندگی در جهان، مدیریت مصرف را مهم‌ترین شیوه برای کاهش الایندگی بیان کرد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر  ابراز نگرانی کرد : درحال حاضر برخی از پست‌های شاخص برق کشور با استفاده از ظرفیت ۹۵ درصد از توان پست به وضعیت قرمز رسیده و این درحالی است که اگر ۷۰ درصد از ظرفیت یک پست مورد استفاده قرار گیرد، به آن وضعیت بحرانی اطلاق می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر