کد خبر: 24675
A

مکرون: فلسطینی‌ها بایدکشورمستقل داشته باشند

رئیس جمهور فرانسه گفت حق مردم فلسطین است که صاحب کشوری مستقل باشند.

مکرون: فلسطینی‌ها بایدکشورمستقل داشته باشند

رئیس جمهور فرانسه گفت حق مردم فلسطین است که صاحب کشوری مستقل باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویتزر ، امانوئل مکرونرئیس جمهور فرانسه در جریان نشست خبری مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس گفت: حق مردم فلسطین است که صاحب کشوری مستقل باشند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: در آنچه به معادله اسراییلی و فلسطینی مربوط می شود به همان سنت فرانسوی باور دارم و عقیده دارم راه و مسیر صحیحی است. این راه همان پیگیری صلح و ثبات در منطقه است که مستلزم حل و فصل مناقشه است و همینطور شناسایی کامل دو کشور . این صلح از دیدگاه فرانسه از طریق تحقق حقوق مشروع فلسطینی ها برای داشتن یک کشور و حکومت مستقل در چارچوب قانون بین المللی ممکن می شود، همین طور این صلح از دیدگاه فرانسه از طریق تحقق امنیت اسراییل ممکن می شود که فرانسه به شکل خلل ناپذیری به آن علاقه مند است و اعتقاد دارد. 

مکرون افزود: راه حل دو کشور که برای آن هیچ جایگزین پایداری وجود ندارد، امروز نه تنها در میدان بلکه بیشتر در اذهان و اراده ها، به خطر افتاده است و متاسفانه دلایل این اتفاق بد نیز شناخته شده است. فرانسه همواره توسعه شهرک سازی ها را محکوم کرده و می کند که از دیدگاه حقوق بین المللی غیرقانونی است. از اول سال به این طرف این اقدام به سطح بی سابقه ای رسیده است و این تصمیمات پیامی خیلی منفی را به ما منتقل می کند که از بین برنده اعتمادی است که به آن نیاز داریم. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر