کد خبر: 24681
A

اطلاعیه‌ای درباره کانال تلگرامی جعلی به نام اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص کانال تلگرامی جعلی که به نام آن‌ها فعالیت می‌کند، هشدار داد.

اطلاعیه‌ای درباره کانال تلگرامی جعلی به نام اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، متن اطلاعیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به شرح زیر است:

باسمه تعالی   

در پی مشاهده کانالی که به صورت مجعول از نشان و نام اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) استفاده کرده بود و خود را کانال خبری اسکودا وانمود می‌کرد، اقدام قضایی با توکیل سرکار خانم تعالی همکار محترم در خصوص مورد به‌عمل آمد.

مسئولان امر اظهار داشتند در صورتی که بلافاصله کانال مسدود شود امکان پیدا کردن فرد یا افراد مسئول وجود نخواهد داشت و توصیه کردند تا ختم اقدامات فنی جهت تعیین هویت مرتکب از تقاضای انسداد کانال خودداری شود.

به همین نحو عمل شد، البته در کانال مذکور مطلب خطرناک یا کذب بزرگی وجود نداشت. علی رغم پیگیری های سرکار خانم تعالی و اقدام مقام محترم قضایی متاسفانه تعیین مرتکب میسور نشد؛ البته پس از طرح شکایت، مرتکب یا مرتکبان که ظاهراً به نحوی از اقدام قضایی مطلع شده بودند لوگوی اسکودا را به نشان دیگری تغییر دادند و اعلام کردند که این کانال مرتبط به اسکودا نیست هر چند که از عنوان پایگاه خبری اسکودا کماکان استفاده می‌کند.

نظر به اینکه علی‌رغم اقدامات انجام شده و گذشت زمان کافی مرتکب شناخته نشد و اهل فن این مشکل را ناشی از وجود منبع (server) این سامانه ها در خارج از کشور می دانند و نظر به اینکه استمرار وجود این کانال با استفاده مزورانه از نام اسکودا قابل قبول نیست و ظاهراً طول زمان نیز امکان دستیابی به مرتکب را ایجاد نمی کند ناچار از وکیل محترم اسکودا سرکار خانم تعالی درخواست شد تقاضای مسدود کردن کانال را مطرح فرمایند که این اقدام انجام شد.

گفته شده است از نظر فنی انسداد کانال چند روزی به طول خواهد انجامید. مراتب جهت آگاهی همکاران محترم اعلام می شود. علت عدم اعلام و تکذیب انتساب این کانال به اسکودا تا این زمان - همچنان که گفته شد - ایجاد امکان دستیابی به مرتکب یا مرتکبان بود که این مهم انجام نشد. از همکاران محترم که احیاناً عضو این کانال هستند و از آن استفاده می کنند درخواست می شود نسبت به آگاهی دادن (report) مجعول بودن آن حتی المقدور اقدام فرمایند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر