کد خبر: 24718
A

7 پایگاه و فرودگاه نظامی آمریکا در سوریه، کجاست؟

یکی از فرماندهان نیروهای کُرد سوریه اعلام کرد که این نیروها 7 نقطه از مناطق تحت سیطره خود را در اختیار آمریکا قرار دادند و فرودگاه و پایگاه نظامی در آن ایجاد کرده است.

7 پایگاه و فرودگاه نظامی آمریکا در سوریه، کجاست؟

دیده بان ایران: «سبان حمو» از فرماندهان گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد سوریه (ypg) نقشه مناطقی را که آمریکا در آن پایگاه ایجاد کرده است، معین کرد.

حمو در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کرد که ارتش آمریکا در 7 نقطه از مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه-تحت امر یگانهای مدافع خلق- واقع در شرق رود فرات پایگاه و فرودگاه نظامی ایجاد کرده است.

وی در این زمینه تأکید کرد که مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه «عین العرب» (کوبانی) است و واشنگتن در آن یک فرودگاه بزرگ و مجهز ایجاد کرده است.

این مسئول کُرد ادامه داد: «فهرست نظامی آمریکا شامل دو فرودگاه در الحسکه، یک فرودگاه در قامشلی و دو فرودگاه دیگر در المالکیه (دیریک) و یک فرودگاه در تل ابیض واقع در مرزهای ترکیه است».

حمو تصریح کرد که آمریکا در منبج واقع در ریف حلب نیز یک گروهان نظامی ایجاد کرده که در آن 1300 عنصر از ائتلاف آمریکا حضور دارند.

آمریکا در نوامبر سال 2015 فرودگاه «ابوحجر» واقع در جنوب شرق شهر الرمیلان در استان الحسکه را به فرودگاه نظامی تبدیل و بدین صورت نخستین پایگاه هوایی خود در سوریه را ایجاد کرد.

نیروهای کُرد کنترل مناطق گسترده ای از شمال شرق سوریه را در اختیار دارند و در حال حاضر نیز در تلاشند که کنترل کامل شهر رقه را به دست گیرند.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر