کد خبر: 25119
A

رویترز گزارش داد: نسخه تازۀ دمکراتها برای تحریم روسیه و ایران

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند نسخه ای جدید از طرح تحریم های روسیه و ایران را ارائه کنند تا بدین وسیله، به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشان دهند که خواهان حفظ موضع قدرتمند و قاطع وی در برابر مسکو هستند.

رویترز گزارش داد: نسخه تازۀ دمکراتها برای تحریم روسیه و ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم «پاتریشیا زنگرله» نوشت:

چهره های دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اعلام کردند طرح تحریم هایی که ارائه خواهند کرد، دقیقا مشابه با طرحی است که سنای آمریکا در تاریخ پانزدهم ژوئن آن را به تصویب رساند.

یکی از دستیاران دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: "این طرح، دقیقا مشابه با طرحی است که سنا آن را تصویب کرد،" اما از آنجا که تحت عنوان طرح مجلس نمایندگان شناخته خواهد شد، از بروز مشکلات رویه ای که پیشتر در خصوص آن بحث شده بود جلوگیری می شود. چهره های شاخص جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند مجبور خواهند شد طرح مذکور را به علت این مشکلات رویه ای، دوباره به سنا باز گردانند.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان را به ایجاد مانع در مسیر این طرح با هدف تضعیف آن متهم کرده بودند. این اتهامات پس از آن مطرح شد که دولت ترامپ در خصوص برخی از قوانین پیشنهادی ابراز نگرانی کرد که موضوع آن، شکل گیری فرآیندی برای کنگره آمریکا بود که بر اساس آن هر گونه تلاش ترامپ با هدف تسهیل تحریم های مسکو باید مورد تایید کنگره قرار بگیرد.

سناتور «بن کاردین» مهمترین چهره دموکرات در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد خبر نشست میان «دونالد ترامپ جونیور» فرزند ارشد ترامپ و یک وکیل روسی، و خودداری وی از افشای این موضوع، بر ضرورت تصویب طرح تحریم های روسیه می افزاید.

کاردین در این باره گفت این طرح نیز باید مورد تایید سنا قرار بگیرد، و علت آن نیز اقدام روسیه در اشغال بخش هایی از اوکراین و گرجستان، و همینطور حمایت آن از دولت سوریه است.

تلاش های ترامپ برای بهبود روابط با روسیه به واسطه اتهامات مطرح شده در خصوص مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، با مانع روبرو شده است. روسیه دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

نامه های الکترونیکی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد دونالد ترامپ جونیور سال گذشته با اشتیاق فراوان، با ملاقات با زنی موافقت کرده است که به وی گفته شده بود از وکلای دولت روسیه است و احتمالا اطلاعاتی آسیب زننده درباره هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ در اختیار دارد.

«پل رایان» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد وی خواهان پیش بردن هر چه سریعتر طرح قاطعی در خصوص تحریم های روسیه است، اما این طرح هنوز هم با موانع رویه ای و سیاست گذاری روبرو است.

رایان در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت: "اکنون، با مشکل رویه ای روبرو هستیم،" و جمهوریخواهان در خصوص باز گرداندن این طرح به سنا، در حال همکاری با دموکرات ها هستند. وی افزود: "برخی مشکلات سیاستگذاری در این خصوص وجود دارد که ما باید اطمینان حاصل کنیم به صورت ناخواسته، به الیگارش ها و شرکت های نفتی روسیه کمک نکنیم."

چهره های جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اند که آیا از این تلاش های دموکرات ها حمایت خواهند کرد یا نه.

طرح تحریم های روسیه به عنوان الحاقیه طرحی نوشته شد که موضوع آن، اعمال تحریم های جدید علیه ایران بابت برخی مسائل از جمله برنامه موشک های بالستیک این کشور بود. این طرح علاوه بر شکل دادن فرآیند بازنگری، تحریم هایی را که پیشتر از طریق فرمان اجرایی رئیس جمهور علیه مسکو اعمال شده بود به صورت قانونی در خواهد آورد، و تحریم های جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر