کد خبر: 25362
A
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری :

ضریب اشغال اتاق در تهران نسبت به دولت قبل ٧٠ درصد افزایش داشته

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، بخش هلتداری و واحدهای اقامتی را با توجه به تمرکز دولت تدبیر برای رونق صنعت گردشگری، یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران بخش گردشگری عنوان کرد .

ضریب اشغال اتاق در تهران نسبت به دولت قبل ٧٠ درصد افزایش داشته

دیده بان ایران: مرتضی رحمانی موحد در گفت و گو با دیده بان ایران در پاسخ به سوالی درباره میزان توجه به توسعه زیرساختی در دولت یازدهم به ارایه اماری از ایجاد واحدهای اقامتی در ده سال اخیر اشاره کرد و گفت : روند رشد تعداد تخت های واحد های اقامتی در این دولت حفظ شده و سرمایه گذاری در این حوزه افزایش محسوسی داشته است . 

وی با اشاره به ضریب اشغال اتاق در سه مقصد پر بازدید گردشگری کشور، سرمایه گذاری در این بخش را رشد پذیر دانست و گفت : طبق آمارهای رسمی مقایسه ضریب اشغال اتاق  و تخت در سه مقصد پربازدید کشور در دولت های دهم و یازدهم حکایت از رشد قابل توجه در این عرصه می کند . به طوری که ضریب اشغال اتاق در تهران در دولت دهم ٤٥.٦ درصد بوده است که این آمار به ٧٧.٦ درصد رسیده است یعنی به عبارتی ضریب اشغال اتاق در تهران در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم ٧٠ درصد افزایش یافته است. این آمار در شهر تهران در ارتباط با ضریب اشغال اتاق در مقایسه بین دولت های دهم و یازدهم رشد ٨١.٩ درصدی را نشان میدهد. در ارتباط با استان اصفهان امارها گویای این مطلب است که شاخص ضریب اشغال اتاق و ضریب اشغال تخت در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم به ترتیب ٣٦.٦ درصد  و ٦٥.٧ درصد رشد داشته است. در اتباط با استان فارس نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران شاخص ضریب اشغال اتاق و ضریب اشغال تخت در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم به ترتیب ٧٨.٥ درصد  و ٩٤.٤ درصد  رشد داشته است. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه ریزی دقیق و منسجم، فرهنگ سازی، به روز کردن تجهیزات، امکانات و توسعه ی روابط بین المللی را از سیاست های اصلی دولت برای رونق صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود : گفتمان اعتدال در عرصه گردشگری، حرکتی به سمت توازن است که می تواند نقش مهمی در توسعه ی دیپلماسی فرهنگی داشته باشد. تبیین ابعاد مفهومی و نظری گفتمان اعتدال و دیپلماسی فرهنگی، نسبت آن با توسعه گردشگری و بررسی سیاست دولت تدبیر و امید در بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی در توسعه ی گردشگری، به عنوان سیاست و رویکرد مهمی به شمار می رود که از آغاز به کار دولت یازدهم به صورتی جدی در دستور کار قرار گرفت و اکنون، ورود چشمگیر گردشگران خارجی از کشورهای مختلف جهان به کشور و تمایل روز افزون سرمایه گذاران بین المللی برای حضور و سرمایه گذاری در ایران، به خوبی بیانگر عملیاتی شدن راهبرد و گفتمان اعتدال در عرصه ی گردشگری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر