کد خبر: 25372
A
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان:

تلاش برای آزادی مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها، ادامه دارد

«سعید براتی» مرزبان ربوده شده توسط تروریستها در مرز میرجاوه، درسلامت است و تلاش برای آزادی وی ادامه دارد 🔹12 مرزبان اردیبهشت امسال هنگام تعویض پست موردکمین تروریست‌ها قرارگرفتند که 9 تن شهید، 2 تن زخمی و یک سرباز ربوده شد/

تلاش برای آزادی مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها، ادامه دارد

دیده بان ایران: سردار سعید کمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید خبر سلامت این سرباز ربوده شده اظهار داشت: در حال رایزنی های دیپلماسی برای آزادی سعید براتی مرزبان ربوده شده در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان هستیم و وی در سلامت کامل به سر می برد.
وی افزود: 12 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و 9 سرباز وظیفه اوایل اردیبهشت ماه امسال در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.
وی گفت: در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریست ها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و یک سرباز وظیفه زخمی نیز توسط اشرار و تروریستها ربوده شد.
نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده سعید براتی سرباز مرزبانی منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان که اوایل اردیبهشت ماه امسال به همراه همرزمانش در کمین اشرار و تروریست ها گرفتار و ربوده شده در سلامت کامل بسر می برد.
علی کرد افزود: بعد از وقوع این حادثه تروریستی همه ما به عنوان یک ایرانی و بر اساس تعصبی که به کشورمان داریم پیگیر آزادی این مرزبان از طریق وزارت امور خارجه، کنسولگری پاکستان در زاهدان، نیروهای امنیتی و مرزبانی با همکاری علما، معتمدان و ریش سفیدان منطقه و اقشار مختلف مردم شدیم.
وی ادامه داد: گروگان گیران قصد اخاذی به ازای آزادی این مرزبان را دارند که ابهت نظام جمهوری اسلامی و اقتدار ملی اجازه باج دهی به فردی را در این رابطه نمی دهد.
وی گفت: امنیت مرزهای شرق کشور هم اینک در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با همکاری و همراهی مردم مرزنشین استان مقتدرانه از مرزها حفاظت می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند. 
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر