کد خبر: 25552
A

فرشته های خمار !

فرشته های خمار یکی از دهها مورد اسیبی است که اکنون اجتماع ما بدان دچار است ! سالها تلاش می شد تا با پنهان کردن این مسائل و پاک کردن صورت مساله از طرح چنین مشکلاتی در میان افکار عمومی جلوگیری کنند اما ثمره این روش افزایش آسیب های اجتماعی بود و بس. مشکل اعتیاد زنان به خصوص زنان بی خانمان دیگر مساله یک خانواده یا یک محله نیست، مساله یک کشور است. زنانی که این روزها خبر می رسد جمعیتشان بیش از 6 درصد رشد داشته و از همین رو میزان خرید و فروش نوزادانشان نیز روند افزایشی داشته است.

فرشته های خمار  !

دیده بان ایران:    زهره آشتیانی ( دبیرکارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری)در یادداشتی نوشت؛ 

کودکانی گناهی که معتاد متولد می شوند فرشته های خماری هستند که در سایه بی تدبیری ها خلق شده اند. فرشته هایی که برای آنکه التیام بخش درد خماری مادری باشند ارزان فروخته می شوند و این تصویر تلخی بود که بارها شاهد بوده ام .

 این روزها این تصویر نه زاییده ذهن و حرف بلکه گریبان گیر کودکان بسیاری در این شهر شده است. کودکانی که به دلیل عدم توجه مسئولان به مساله اعتیاد، بویژه اعتیاد زنان بی سربرست و بی خانمان که خود هویتی ندارند ، کودکان بی هویت را متولد می کنند و بعد رهایشان می سازند و این چرخه معیوب هستی از سر فقر و اعتیاد ادامه دارد که در واقع درد بی تدبیری نهادها و دستگاههای مسول است . 

فرشته های خمار یکی از دهها مورد اسیبی است که اکنون اجتماع ما بدان دچار است ! 

سالها تلاش می شد تا با پنهان کردن این مسائل و پاک کردن صورت مساله از طرح چنین مشکلاتی در میان افکار عمومی جلوگیری کنند اما ثمره این روش افزایش آسیب های اجتماعی بود و بس. مشکل اعتیاد زنان به خصوص زنان بی خانمان دیگر مساله یک خانواده یا یک محله نیست، مساله یک کشور است. زنانی که این روزها خبر می رسد جمعیتشان بیش از 6 درصد رشد داشته و از همین رو میزان خرید و فروش نوزادانشان نیز روند افزایشی داشته است.

 این سیر صعودی امارهای اسیب های حوزه اجتماعی بود که منجر به تشکیل منظم جلسات شورای عالی اجتماعی کشور در دولت یازدهم و برنامه ریزی نتیجه محور برای بهبود وضعیت شد که البته در برنامه ششم توسعه نیز ماده ای اختصاص به این مهم یافت .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر