کد خبر: 25706
A

تشکیل سه کمیته برای بررسی لوایح تفکیک سه وزارتخانه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که کمیسیون اجتماعی سه کمیته برای بررسی لوایح تفکیک سه وزارتخانه را تشکیل داده است تا بعد از بررسی‌های کارشناسی این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

تشکیل سه کمیته برای بررسی لوایح تفکیک سه وزارتخانه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  زهرا ساعی درباره آخرین بررسی‌های کمیسیون اجتماعی جهت تفکیک سه وزارتخانه ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب کلیات تفکیک لایحه سه وزارتخانه ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و صنعت، ‌معدن و تجارت سه کمیته کاری تشکیل داد تا این کمیته‌ها به بررسی کارشناسی این لوایح بپردازند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های کمیته‌های کاری،‌ کمیسیون اجتماعی به بررسی جزئیات این لوایح می‌پردازد تا بعد از رسیدن به جمع بندی قطعی گزارش کلی را به صحن علنی ارائه دهد.

ساعی همچنین گفت که موافقت کمیسیون اجتماعی با کلیات این لوایح به معنای موافقت با جزئیات آن نیست؛ موضوعی که بعد از بحث و بررسی کارشناسی در سه کمیته و کمیسیون مشخص می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان یادآور شد: دولت در سه لایحه خواستار تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تبدیل آن به وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان است. همچنین در دو لایحه‌ی دیگر تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تبدیل آن به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و تفکیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و تبدیل آن به دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی مطرح شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر