کد خبر: 25712
A

شرط عربستان برای پرواز مستقیم حجاج قطری

هواپیمایی کشور عربستان اعلام کرد، اجازه پرواز مستقیم حجاج قطری از دوحه به عربستان از طریق تمامی خطوط هوایی به جز خطوط هوایی دولتی قطر را می‌دهد.

شرط عربستان برای پرواز مستقیم حجاج قطری

 هواپیمایی کشور عربستان اعلام کرد، اجازه پرواز مستقیم حجاج قطری از دوحه به عربستان از طریق تمامی خطوط هوایی به جز خطوط هوایی دولتی قطر را می‌دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، هواپیمایی عربستان روز یکشنبه (1 مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد، حجاجی که شهروند قطر هستند و یا در این کشور اقامت دارند، می‌توانند با پروازهای مستقیم از دوحه و یا از هر دروازه دیگری وارد عربستان شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حجاج قطری می‌توانند برای ادای مناسک حج با هواپیماهای هر شرکتی که دوحه آنها را انتخاب کرده و هواپیمایی عربستان آنها را تایید کند، البته به جز هواپیماهای خطوط هوایی دولت قطر وارد عربستان شوند.

همچنین در این بیانیه فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در شهر جده و فرودگاه بین‌المللی محمد بن عبد العزیز در شهر مدینه منوره برای ورود و خروج حجاج قطری تعیین شدند.

هواپیمایی عربستان در ادامه این بیانیه تاکید کرد: قطری‌هایی که تمایل دارند در مناسک حج امسال شرکت کنند می‌توانند هر زمانی از طریق هر خطوط هوایی به جز خطوط هوایی قطر از دوحه مستقیما به عربستان سفر کنند.

این هواپیمایی در ادامه تاکید کرد، در راستای اجرای دستورالعمل‌های دولت در خدمت‌رسانی به حجاج و عمره‌گزاران و زائران تمام تلاش خود را برای تسهیل تمامی راه‌ها جهت ورود مسافران و ادای مناسک حج انجام می‌دهد.

وزارت حج و عمره عربستان پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که میزبان حجاج و عمره‌گزاران قطری خواهد بود، اما ورود آنها تنها از طریق درگاه‌های هوایی خواهد بود.

این بیانیه به معنای لغو ورود زمینی حجاج و عمره‌گزاران به عربستان پس از مسدود شدن گذرگاه زمینی "ابو سمره" در مرز عربستان با سه کشور و قطع روابط دیپلماتیک این کشور با قطر بود.

«علی بن صمیخ المری»، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر چهارشنبه گذشته ضمن ابراز تاسف نسبت به محدودیت‌ها و سختگیری‌هایی که در مورد عمره‌گزاران قطری در ماه رمضان گذشته اعمال شده بود و حتی کار به بیرون کردن آنها از هتل‌هایشان رسیده بود، از مسئولان عربستانی خواست روال کاری سفر حج و شرایط آن را برای حجاج قطری تسهیل بخشند.

اما ریاض در آن زمان این مساله را تکذیب کرده بود.

«المری» از مسئولان عربستانی خواست موضعگیری روشنی در این خصوص اتخاذ کنند به ویژه که سفارت و کنسولگری عربستان در دوحه تعطیل شده‌اند و حجاج مقیم قطر نیاز دارند ویزای عربستان را بگیرند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و قطر در تاریخ پنجم ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک خود با قطر را با طرح این ادعا که قطر از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، قطع کردند.

دوحه در واکنش به این اقدام، اتهام مطرح شده علیه خود را رد و تاکید کرد که با موجی از ادعاها و اتهامات دروغین مواجه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر