کد خبر: 25938
A

چرا چمران قبول نمی کند که در انتخابات شورای شهر، رای نیاورده است؟

هرچند روزهای مدیریت ١٢ ساله بر شورای شهر تهران برای اصولگرایان به پایان رسیده است و مرد اول چهار سال پیش حالا نفر بیست و دوم و عضو علی‌البدل شورای شهر تهران شده است اما آنها هنوز این شکست را قبول نکرده‌اند. در این میان اما مهدی چمران اعتراض کرده است که ١٠ درصد آرای صندوق‌ها مورد بازشماری قرار نگرفته است.

چرا چمران قبول نمی کند که در انتخابات شورای شهر، رای نیاورده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد نوشت: این در حالی است که محمودی شاه‌نشین بارها از بازشماری آرای شورای شهر تهران و عدم مشاهده اختلاف معنادار در این زمینه خبر داده بود. با این همه مهدی چمران مدعی است که نه‌تنها این بازشماری صورت نگرفته بلکه اگر این کار صورت نگیرد قصد شکایت به قوه قضاییه را هم دارند. مهدی چمران با بیان اینکه اعضای شورای شهر و کاندیداهایی که در انتخابات شورای شهر رای نیاورده‌اند به هیچ عنوان به صندلی‌های این شورا چشم ندوخته‌اند، گفت: ما رای مردم را محترم و قطعی می‌دانیم و به هر تصمیمی که مردم بگیرند، احترام می‌گزاریم منتها همین مردم از روند برگزاری انتخابات توسط دستگاه اجرایی گلایه‌مند هستند و به آن اعتراض دارند. وی گفت: بعد از اینکه شمارش آرای شورای شهر تهران تمام شد، ما اعتراض قانونی خود را اعلام کردیم و از مسوولان محترم خواستیم که ١٠ درصد صندوق‌های رای را مورد بازشماری قرار دهد اما تا این لحظه هیچ صندوقی بازشماری نشده است.

چمران از نامه کاندیداهای معترض به رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: ما به رییس‌ دستگاه قضایی نامه اعتراضی نوشته از ایشان خواستیم نسبت به دفاع از حقوق مردم ورود کند؛ آن‌طور که ما شنیده‌ایم آقای وزیر کشور با شمارش ١٠ درصد صندوق‌های رای موافقت کرده و به‌احتمال زیاد استاندار یا فرماندار تهران با این تصمیم مخالف است و دلیل مخالفت خود را هم به ما و
 مردم نمی‌گوید.
 رییس شورای شهر تهران همچنین گفت: هیاتی که قرار بود اعتراض ما را رسیدگی کند نیز نتوانسته مشکلی را حل کند چرا که مسوولان اجرایی تن به شمارش آرای ١٠ درصد از صندوق‌های رای نمی‌دهند و این اقدام نگرانی‌ مردم را بیش از پیش کرده است؛ مردم عزیز بدانند که ما به نتیجه بازشماری آرا اصلا فکر نمی‌کنیم و رفع نگرانی‌ مردم برای ما مهم است و ما اصلا به این فکر نمی‌کنیم که مثلا چند نفر از اعضای منتخب از جمع منتخبین خارج و افراد دیگری جایگزین شوند و هدف ما تنها رفع نگرانی‌ مردم است. وی در پایان گفت: اگر مسوولان مانع بازشماری آرای ١٠درصد از صندوق‌های رای شوند، ما از مجریان انتخابات رسما به قوه قضاییه شکایت خواهیم کرد.

اظهارات مهدی چمران در حالی است که پیش از این محمودی شاه‌نشین رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفته بود: «چندین مرتبه به‌صورت تلفنی با چمران صحبت و تاکید کردم که به اعتراض اعضای لیست خدمت توجه داریم.» به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: «بنا به پیشنهاد لاریجانی برای بررسی اعتراض اعضای لیست خدمت روز گذشته تصمیم گرفتیم آرای ٥٠ نفر اول انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را باز شماری کنیم که همچنان روند بازشماری ادامه دارد.» وی تاکید کرد: اگر در جریان بازشماری آرا اختلاف معناداری دیده شود، قطعا بررسی‌های بیشتری انجام می‌شود ولی تاکنون اختلاف معناداری مشاهده نشده است.


در حالی که تنها یک ماه تا پایان اقامت اصولگرایان در ساختمان خیابان بهشت باقی مانده است اما اصولگرایان هنوز هم از ترک این ساختمان پس از ١٢ سال ناراضی هستند. حالا که دو ماه و نیم از پایان انتخابات می‌گذرد آنها اعلام کرده‌اند که قصد پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی را دارند. باید دید که این پیگیری‌ها چقدر جدی است و اگر این شکایات صورت بگیرد آیا نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر؟

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر