کد خبر: 25962
A

تخریب امامزاده‌های قلابی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد از تخریب امامزاده های قلابی و جعلی که توسط عده ای سودجو در برخی مناطق این استان خبرداد.

تخریب امامزاده‌های قلابی در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور رد جمع خبرنگاران ضمن انتفاد از سوء استفاده از شان و جایگاه امامزادگان از سوی برخی سودجویان افزود: امامزاده های قلابی و جعلی که توسط عده ای سودجو در برخی مناطق این استان بناه شده بود، تخریب شد.
 
وی بیان کرد: برخی از این افراد که با سوء استفاده از اعتقادات پاک مردم در مبانی دینی برای خود بازار و دکانی باز کرده بودند، شناسایی و با آنها برخورد شد .
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: دو سه مورد امامزاده جعلی در استان شناسایی شده که بیشتر در مناطق روستایی بوده است.
 
حجت الاسلام جنتی پور تصریح کرد: با هماهنگی شورای تامین استان با این موارد برخورد لازم صورت گرفته است و از آنها تعهد کتبی اخذ شد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد بیان می کردند که خواب دیدم فلان جا امامزاده هست، ادامه داد: این افراد سودجو با تعبیر و تعریف خواب هایی از معجزات و مشکل گشایی این امامزادگان دروغین، اعتقادات دینی مردم بویژه روستائیان را هدف قرار می دهند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: تا در این استان هستم اجازه وهن، خرافه پرستی و عوام فریبی در دین را به هیچ کس نمی دهم و به شدت با این مسایل برخورد می کنیم.
 
حجت الاسلام جنتی پور با بیان اینکه برخی ها دنبال بازی با اعتقادات مردم هستند، تاکید کرد: امامزادگان میراث فرهنگی و دینی هستند که باید از آنها غفلت نکنیم چرا که برخی ها می خواهند این میراث را از ما ایرانیان بگیرند و افرادی نا آگاهانه از سوی برخی ها به این مسایل دامن می زنند.
 
وی اضافه کرد: طبق آمار ثبت احوال 30 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را سادات جلیل القدر تشکیل می دهند.

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر