کد خبر: 26097
A

رشد سریع ازدواج سپید و طلاق عاطفی در کشور

مشاوره حوزه اجتماع و خانواده گفت: متأسفانه در جامعه امروز شاهد ترویج طلاق‌ها عاطفی در کشور هستیم که این موضوع برای جامعه ما بسیار مضر و دردسرساز است.

رشد سریع ازدواج سپید و طلاق عاطفی در کشور

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون در نشستی با عنوان «آسیب‌های فضای مجازی بر رفتارهای اجتماعی افراد» که به همت پایگاه شهید مطهری بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و با حضور بسیجیان نهادها و سازمان‌های شهر همدان برگزار شد، گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما آمار مناسبی ندارد اگر هر ایرانی روزانه فقط 8 دقیقه کتاب بخواند باید در سال 6 کتاب 150 صفحه‌ای را مطالعه کند که متأسفانه این‌چنین نیست.

وی افزود: در کشور هند با جمعیتی افزون ‌بر یک میلیارد و 300 میلیون سرانه مطالعه افزون‌بر 30 دقیقه است و این مقایسه برای کشور با فرهنگی مانند ما بسیار اسفناک است.

مشاوره حوزه اجتماع و خانواده تصریح کرد: افزون‌بر 50 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند؛ به‌طور مثال هر ایرانی به‌طور متوسط در 9 گروه تلگرامی عضو است و در این فضا زمان را سپری می‌کند.

تراشیون بیان کرد: متأسفانه با ورود یک تکنولوژی فرهنگ استفاده از آن را به کاربران آموزش نمی‌دهیم و این موضوع همان سواد رسانه‌ای است.

وی افزود: سواد رسانه‌ای به‌منزله رژیم غذایی است، یعنی چه چیزی را ببینیم و به چه مقدار ببینیم. در کشور ژاپن بیش از 30 سال پیش سواد رسانه‌ای وارد سیستم آموزشی شده اما در کشور ما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

مشاوره حوزه اجتماع و خانواده گفت: استفاده از بیش‌ازحدفضای مجازی موجب کاهش توجه و تمرکز و به‌نوعی باعث بیش فعالی می‌شود که متأسفانه در کمتر از 5 سال میانگین بیش‌فعالی در جامعه ایران بیش از سه برابر شده است.

حجت‌‎الاسلام تراشیون بیان کرد: افزایش پرخاشگری در جامعه، ضعف در برنامه‌ریزی، کاهش عمر انسان، تقلیل قدرت تفکر از آسیب‌های دیگر فردی حضور بیش‌ازحد در فضای مجازی است.

مشاوره حوزه اجتماع و خانواده عنوان کرد: از بین رفتن حریم زن و مرد و مخدوش شدن عفاف در اجتماع، کمرنگ شدن حیا و حجب در اجتماع و تهدید جایگزینی فرم سبک زندگی اسلامی با شیوه‌های زیستی مدرن برخی از آسیب‌های فضای مجازی در حوزه اجتماعی است.

وی تأکید کرد: برخی از پژوهش‌ها ادعا دارد در ایران از هر دو ازدواج یک مورد مبتلابه طلاق عاطفی است و مطمئن هستیم نفوذ نامحسوس و پنهان مفاهیم ضدارزش‌های خانواده، در بستر فضای مجازی رخ می‌دهد.

تراشیون افزود: باکمال تأثر ازدواج سپید در کشور به‌سرعت در حال رشد است، ازدواجی که  همزیستی زن و مرد بدون هیچ‌گونه تعهد شرعی و حقوقی در جامعه اتفاق می‌افتد.

مشاوره حوزه اجتماع و خانواده تصریح کرد: فضاهای مجازی همچون تیغ دو دم عمل می‌کند و زیرساخت‌های فرهنگی یا به تعبیر رهبری مهندسی فرهنگی در کشور حلقه مفقوده است و باید اعلام کنیم بخشی از کارگزاران فرهنگی کشور دچار جمود شده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر