کد خبر: 26193
A

وصول پیشنهاد افزایش ۳۱ نماینده مجلس به کمیسیون شوراها

محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها در مجلس از وصول پیشنهاد افزایش ۳۱ نماینده مجلس به این کمیسیون خبرداد.

وصول پیشنهاد افزایش ۳۱ نماینده مجلس به کمیسیون شوراها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص روند افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تعداد زیادی از نمایندگان طرحی را تهیه کردند که بر اساس آن، 31 نماینده به تعداد فعلی حاضرین در خانه ملت، افزوده می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون شوراها با کلیات این طرح موافقت کرده و کمیته‌ای را به این منظور تشکیل داده تا کم و کیف چگونگی افزایش تعداد نمایندگان مجلس را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: این کمیته با حضور کارشناسانی از وزارت کشور، مرکز پژوهش های مجلس، شورای نگهبان و تعدادی از نمایندگان طراح این طرح تشکیل شده است.

محمد محمودی شاه‌نشین متذکر شد: اگر شورای نگهبان بپذیرد که برای انتخابات مجلس یازدهم که در سال 1398 برگزار می‌شود، افزایش تعداد نمایندگان را شاهد باشیم، مصادف می‌شود با بیستمین سالی که هیچ افزایش تعداد نماینده‌ای را شاهده نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: مطابق قانون هر 10 سال می توان 20 نماینده را به تعداد حاضرین در خانه ملت اضافه کرد و با توجه به اینکه در سال 98 وارد بیستمین سالی می شویم که هیچ نماینده ای به مجلس اضافه نشده است، می‌توان 40 نماینده را به نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های  گذشته برای افزایش تعداد نمایندگان به توافق نرسیده بودند و به همین جهت به تعداد نمایندگان حاضر در مجلس اضافه نشده بود ولی تاکنون  پیشنهاد افزایش 31 نماینده وصول شده که براساس سیاست های کلی انتخابات که معیار اصلی را جمعیت تعیین کرده، این پیشنهادات بررسی می‌شود.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر