کد خبر: 26414
A

الهه کولایی: اصلاح طلبان سهم خواهی نمی کنند بلکه نگران شکستن اصول ائتلاف هستند

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر و ائتلاف‌شان با اعتدالگرایان، ضرورت تغییر را فراهم می‌کند، گفت: با تغییر می‌توان به بخش بزرگ‌تری از مطالبات مردم پاسخ داد، بنابراین این تغییر اجتناب‌ناپذیر است، هم به لحاظ عملکرد برخی وزرا و هم به لحاظ پایگاه سیاسی آنان.

الهه کولایی: اصلاح طلبان سهم خواهی نمی کنند بلکه نگران شکستن اصول ائتلاف هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: پیروزی دولت فعلی ناشی از ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان بود، حال چطور ممکن است که برای رسیدن به پیروزی این ائتلاف شکل گیرد اما برای اجرایی کردن شعارها و برنامه هایی که بر اساس آن، این جمع رای گرفته اند، یک جریان کنار گذاشته شوند؟

الهه کولایی با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در کابینه دوازدهم نسبت به کابینه قبلی، اظهار کرد: واقعیت این است که به دوره اول دولت آقای روحانی، مثل هر کنش انسانی دیگری، نقدهایی وارد است. بخشی از  آقایان عملکرد مثبتی در تامین نیازهای جامعه نشان ندادند.

وی افزود: در دوره اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی پایگاه حضور اصلاح‌طلبان در دولت وی، پایگاه قدرتمندی نبود و در واقع آن ترکیب با نیاز جامعه و با ائتلافی که اصلاح‌طلبان با دولت داشتند، تطابق نداشت. پس این موضوع هم ضرورت تغییر را ایجاب می‌کند.

کولایی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان حضور موثر داشتند و باید پاسخ مناسب هم بگیرند، چرا که آنان از ایده‌ها و برنامه‌هایی دفاع کردند که برای اجرایی‌شدن آن‌ها، باید افرادی در مسئولیت‌های ارشد اجرایی قرار گیرند که معتقد به عمل‌کردن به آن برنامه‌ها هم باشند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که ضرورت تغییر را بیشتر در کدام وزارتخانه یا سازمان دولتی می‌بیند، اظهار کرد: در حوزه وزارت علوم و تحقیقات و آموزش عالی ما مقالات بسیاری در ایفای نقش این وزارتخانه در ساماندهی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور داشتیم که لزوم بازنگری جدی در عملکردش را مشخص می‌کند و در آموزش و پرورش هم این مسائل را به طور جدی می‌بینیم و حوزه‌های دیگری هم در عرصه عمل و اجرا هستند که نتوانسته‌اند به درستی منابع مربوط به آن حوزه را در جهت نیازهای کشور و منافع مردم مدیریت کنند.

وی افزود: به نظرم این تغییر بر اساس شعارهایی که آقای روحانی در دوران انتخابات دادند مبنی بر اینکه از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنند، ضروری است.

کولایی در پاسخ به این پرسش که آیا ارائه پیشنهاداتی از سوی جریان اصلاحات به دولت برای ایجاد تغییراتی در کابینه، به معنای «سهم‌خواهی» نیست؟، اظهار کرد: پیروزی دولت فعلی ناشی از ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان بود. چطور ممکن است که برای رسیدن به پیروزی این ائتلاف شکل گیرد اما برای اجرایی‌کردن شعارها و برنامه‌هایی که بر اساس آن، این جمع رای گرفته‌اند، یک جریان کنار گذاشته شود؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اسم این کار سهم‌خواهی نیست بلکه تداوم ائتلاف است. منفعت عمومی کشور ایجاب می‌کند که همکاری و ارتباط نزدیک بین کسانی که این تحول سیاسی را ایجاد کرده‌اند، حفظ شود و نباید اسم این کار را سهم‌خواهی گذاشت.- ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر