کد خبر: 26450
A
روحانی در دیدار رییس مجلس صربستان:

ایران حامی مذاکره برای حل و فصل مسایل اختلافی است

رییس‌جمهور، روابط ایران و صربستان را دیرینه و دوستانه خواند و از گسترش همکاری‌ها با بلگراد در همه عرصه‌ها استقبال کرد.

ایران حامی مذاکره برای حل و فصل مسایل اختلافی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار مایا گویکوویچ، رییس مجلس صربستان گفت: امنیت منطقه بالکان همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته و امیدواریم روزبه‌روز شاهد تحکیم صلح و ثبات در آن منطقه باشیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران و صربستان ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های مشترک دارند، اظهار داشت: این ظرفیت‌های همکاری به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با تقویت هرچه بیشتر تعاملات بانکی، می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه روابط دو کشور ایجاد کند.

روحانی لغو روادید شهروندان ایرانی از سوی مجلس و دولت صربستان را زمینه‌ساز فعال شدن عرصه‌های مختلف روابط دوجانبه دانست و اظهار امیدواری کرد سفر رییس مجلس صربستان زمینه‌ خوبی برای تحرک بیشتر و گسترش روابط باشد.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته حامی مذاکره و گفت‌وگو برای حل و فصل مسایل اختلافی بین کشورها و جلوگیری از اختلافات به ویژه در منطقه بالکان بوده است.

روحانی تاکید کرد: متأسفانه کشورهای بزرگ دنیا به مسایل مناطق حساس جهان نظیر بالکان و خاورمیانه صرفاً از دید منافع خودشان می‌نگرند و تصمیم می‌گیرند و لذا بسیار مهم است که بتوانیم مسایل خودمان را با گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل کنیم.

مایا گویکوویچ، رییس مجلس صربستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک رییس‌جمهور و مجلس صربستان به روحانی گفت: امیدواریم در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد. 

رییس مجلس صربستان افزود: مجالس ایران و صربستان نیز روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و حتی به دنبال گسترش روابط چند جانبه در کنار روابط دوجانبه با یکدیگر هستند.

او با بیان اینکه به زودی روادید سفر شهروندان ایرانی به صربستان لغو خواهد شد، دعوت رسمی رییس‌جمهور کشورش برای سفر روحانی به این کشور را نیز اعلام کرد.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر