کد خبر: 26502
A

انتقاد مولاوردی به اجرای سلیقه‌ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری با اشاره به اجرای سلیقه‌ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص گفت: این قانون با اعمال سلیقه از سوی برخی دستگاه‌ها اجرا می‌شود در حالی که توقع و انتظار ما این است که با یک وحدت رویه و روشی منسجم در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

انتقاد مولاوردی به اجرای سلیقه‌ای قانون کاهش ساعت کار زنان شاغل با شرایط خاص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ شهیندخت مولاوردی در نشست تخصصی امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذاری و تولید گفت: موانع اجرایی و اعتباری قانون مرخصی زایمان زنان با همکاری وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری استخراج شده و راهکارهای لازم در این باره را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده‌ایم که منتظر ابلاغ آن هستیم.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری ادامه داد: در همین راستا با جمع‌آوری پیشنهادات بعضی دستگاه‌ها دستورالعملی جهت اجرای یکپارچه و منسجم قانون مذکور تهیه و تدوین شده است.

مولاوردی گفت: بررسی خلاءهای اجرای قانون زنان شاغل دارای شرایط خاص با مشارکت سازمان امور استخدامی صورت گرفته و دستورالعمل آن در مرحله تدوین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پوشش بیمه اجتماعی ۱۲ میلیون کارگر افزود: از این تعداد دو میلیون و ۵۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس آخرین برآوردها نرخ مشارکت زنان بالای ۱۵ سال معادل ۱۷.۳ درصد و سهم زنان از اشتغال ۱۴.۹ درصد است.

مولاوردی در پایان تصریح کرد: باید مشوق‌های کارفرمایی برای تحقق امر سرمایه‌گذاری در کنار امنیت شغلی پیش‌بینی شود تا بتوانیم به یک امنیت شغلی پایدار برسیم.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر