کد خبر: 26513
A
تلاش رئیس‎جمهور در رسیدن به نام آخرین وزیر کابینه دوازدهم گزارش‌ می‌دهد؛

«زینوند» و «بطحایی»؛ دو گزینه اصلی برای وزارت آموزش‎ و پرورش

در روزهای پر تب‌وتاب معرفی کابینه توسط رئیس‌جمهور، یکی از گزینه‌های حسن روحانی برای وزیرت آموزش‌وپرورش، علی زرافشان بود؛ که در لحظات پایانی و دقیقه نود، با توجه به خیل انتقادات و زمزمه‌های رأی نیاوردن او، خودش انصراف داد و از دایره وزرای پیشنهادی کنار رفت.

«زینوند» و «بطحایی»؛ دو گزینه اصلی برای وزارت آموزش‎ و پرورش
دیده بان ایران: با انصراف علی زرافشان، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور، برای وزارت آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم، مجتبی زینوند و محمد بطحایی به عنوان گزینه‎های جدید برمعرفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده‌اند.

در روزهای پر تب‌وتاب معرفی کابینه توسط رئیس‌جمهور، یکی از گزینه‌های حسن روحانی برای وزیرت آموزش‌وپرورش، علی زرافشان بود؛ که در لحظات پایانی و دقیقه نود، با توجه به خیل انتقادات و زمزمه‌های رأی نیاوردن او، خودش انصراف داد و از دایره وزرای پیشنهادی کنار رفت.

این انصراف لحظه آخری، موجب شد که برخلاف دوره گذشته، روحانی، نتواند اسامی پیشنهادی خود را برای کابینه، در روز تحلیف به مجلس ارائه کند و معرفی وزرا به تأخیر افتاد و حرف‌وحدیث‌هایی را نیز در پی‌آورد.

 

با انصراف زرافشان زمزمه‌هایی درباره معرفی وزیر زن برای وزارت آموزش‌وپرورش شنیده شد که همان‌طور که انتظار می‌رفت، این اتفاق هم نیفتاد.

اما پس‌ ازاین اتفاقات و رایزنی‌ها، تلاش برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور آغاز شد. به گفته یک منبع آگاه در دفتر رئیس جمهور، با توجه به آنچه درباره معرفی وزیر جدید اتفاق افتاد، دو گزینه پیشنهادی که برای کسب مقام وزارت در آموزش‌وپرورش مطرح‌اند، سید محمد بطحایی و مجتبی زینوند برنامه های خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده اند.

 

محمد بطحایی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، هم‌اکنون رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه‌وبودجه کشور است و درگذشته، سمت سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش و عضویت در کمیته تخصصی برنامه‌های توسعه را در اختیار داشته است.

 

بطحایی البته در مدت کوتاهی که در وزارت آموزش و پرورش حضور داشت، کارنامه قابل دفاعی از خود به یادگار نگذاشته است خصوصا با نقشی که  او در ایجاد حاشیه‌ها حول محور صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ایفا کرد. 

اما گزینه پیشنهادی دیگر، مجتبی زینوند، دکترای مدیریت فرهنگی، سمت‌های مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش، دبیر شورای معاونان آموزش‌وپرورش، معاون اداری مالی اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش پرورش، دبیر شورای نظارت مرکزی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش، عضویت در کمیته اتباع شورای عالی آموزش‌وپرورش، عضویت در کمیته خاص شورای عالی آموزش‌وپرورش، معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش، مسئولیت حراست اداره آموزش‌وپرورش و مسئولیت امور ایثار گران و اداره آموزش پرورش را در کارنامه کاری خودش دارد.

همچنین در حوزه سوابق علمی، بیش از ده‌ها تحقیق و مقاله علمی پژوهشی، چاپ ده‌ها مقاله علمی پژوهشی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، پژوهشگر برتر مراکز تربیت‌معلم تهران در سال 73، رئیس دفتر نشر آثار استاد مطهری در دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشجوی نمونه کشور در سال 69 را دارد.

در کارنامه سیاسی و انقلابی زینوند، سمت دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران و فرمانده گردان 120 عاشورا در ایلام ثبت‌شده است.

با نگاهی کلی به سوابق این دو وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش‌وپرورش، به نظر می‌رسد که مجتبی زینوند از سابقه قابل‌توجه‌تری در زمینهٔ آموزش‌وپرورش نسبت به بطحایی برخوردار است حال‌آنکه سوابق اجرایی بطحایی، نشان می‌دهد که سنخیت چندانی با وزارت آموزش‌وپرورش ندارد و گمان می‌رود که گزینه اصلح، برای وزارت آموزش‌وپرورش، همان مجتبی زینوند است و احتمال اینکه زینوند توسط رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود بیشتر است.

 

اما با تمام گمانه‌زنی‌ها در این رابطه، باید منتظر ماند و دید که درنهایت، رئیس‌جمهور، کدام گزینه را برای وزارت و در کابینه دولت معرفی می‌کند.

منبع: رویداد 24 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر