کد خبر: 26587
A
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

وزیر بهداشت: ارتقای طرح تحول سلامت اولویت های وزارتخانه است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح تحول سلامت از اولویت‌های حسن روحانی در دولت دوازدهم است، اظهار کرد: در دولت دوازدهم قطعا طرح تحول سلامت باید ارتقا یابد و کاستی‌های آن برطرف شود.

وزیر بهداشت: ارتقای طرح تحول سلامت اولویت های وزارتخانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در حاشیه نخستین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های خود در دولت دوازدهم اظهار کرد: نخستین اولویت من در دولت دوازدهم پیشگیری و استقرار نظام ارجاع است. امیدوارم با توجه به زیرساختهایی که در دولت یازدهم ایجاد کردیم، موفق شویم که این آرزوی مهم را در دولت دوازدهم به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به حضور خود در دولت یازدهم و معرفی مجدد خود به عنوان وزیر پیشنهادی در دولت دوازدهم به مجلس خاطر نشان کرد: برای من و برخی از وزرا که کارنامه 4 ساله داریم و مجددا معرفی شده ایم، کارمان سخت‌تر است؛ چراکه در جلسات مختلفی که برای جلب اعتماد نمایندگان داریم باید به نقایصی که در 4 ساله قبل داشته‌ایم، پاسخ دهیم و معمولا در این جلسات کمتر به موفقیتها توجه می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ادامه اجرای طرح تحول سلامت از  دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم خواهد بود، تاکید کرد: ادامه اجرای طرح تحول سلامت از جمله اولویت‌های آقای روحانی است و قطعا در دولت دوازدهم این طرح باید ارتقا یابد و کاستی هایش برطرف شود. این طرح به عنوان یک طرح ملی باید مورد بازنگری قرار بگیرد و برای منابع مالی آن چاره اندیشی شود.

قاضی زاده هاشمی ارتقای آموزش و پژوهش را از دیگر ماموریت‌های خود در دولت دوازدهم عنوان کرد و گفت: برای وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشکی در دولت دوزادهم پیشنهاداتی برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سه که بتواند فن‌آور و ثروت آفرین باشد مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مقوله سلامت 20 درصد امور بر عهده وزارت بهداشت و 80 درصد آن برعهده سایر دستگاه‌ها است، خاطر نشان کرد: در طول دولت دوازدهم یک مطالبه جدی از همه دستگاه ها برای مراقبت از سلامت مردم خواهیم داشت تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم. مطمئنا با کمک رسانه ها و همچنین همه دستگاه های کشور این مطالبه گری تحقق خواهد یافت.

وزیر پیشنهادی بهداشت همچنین درباره دلایل پذیرش این مسئولیت در دولت دوازدهم گفت: ما کشور و مردم خود را دوست داریم و ارزش مردم بالاتر از همه چیز است. ان‌شاءالله بتوانیم در طول دولت دوازدهم خادم خوبی برای مردم باشیم.

قاضی زاده هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شروط شما برای پذیرش پیشنهاد وزارت بهداشت مورد پذیرش قرار گرفته است اظهار کرد: راچع به شرایط صحبتهایی کرده ایم و امیدوار هستم دولت بتواند به آرزوهای خود جامه عمل بپوشاند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر