کد خبر: 26591
A

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه به ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه به ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

 

متن این جوابیه به شرح زیر است:

نظر به انتشار مصاحبه آقای کولیوند رئیس محترم کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات که در مورخ 15-5-1396در یکی از خبرگزاری ها منتشر و در برخی دیگر از رسانه ها باز نشر یافت، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع ابهام مطرح شده اعلام می‌شود:

1 - لایحه جامع انتخابات که حاصل تجربیات بیش از 30 دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران متخصص در این امر و منطبق با سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد در بیش از ده ها جلسه تخصصی، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت و در تاریخ 3-6-1395 به دولت ارسال شد و با تشکیل 21 جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت با حضور وزیر محترم کشور بررسی و به تصویب رسید.

2 - از سوی دیگر به جهت همزمانی ارسال لایحه مزبور با برگزای انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، مقرر گردید که با در نظر گرفتن آسیب‌های احتمالی دو انتخابات اخیر (ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی) و ادغام مواد اصلاحی قانون شوراها و با کسب نقطه نظرات قوه محترم قضائیه  بویژه در بخش جرم و مجازات‌ها، لایحه جامع مجدداً بررسی و به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تقدیم  گردد و در حال حاضر لایحه مزبور در حال طی مراحل تنقیحی می‌باشد.

3 - به جهت اهمیت موضوع برای دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات،  مراتب فوق در نامه شماره 101885 مورخ 9-8-1395 به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام شده و بعلاوه؛ گزارش کامل انجام مراحل تدوین لایحه و توضیحات موجود در خصوص علل عدم ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی (جهات فوق الذکر) توسط وزیر محترم کشور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه و همچنین اخیراً از سوی نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مطرح شده است.

4 - بر این اساس و با عنایت به تکمیل روند بررسی ها در خصوص لایحه جامع انتخابات، این لایحه بزودی در جلسه هیأت دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس محترم شورای اسلامی، ارسال خواهد شد. همچنین لازم است، از بذل توجه نمایندگان محترم نسبت به تسریع در امور قدردانی شود.

مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر