کد خبر: 26622
A
بطهایی:

کیفیت بخشی، اولویت اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی ، در خصوص برنامه‌های در نظرگرفته شده برای آموزش و پرورش در مسند‌ وزارت در دولت دوازدهم گفت: برنامه در نظر گرفته شده در نسخه‌ای به رئیس جمهور داده شده و به مجلس ارائه خواهدشد.

کیفیت بخشی، اولویت اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ بطهایی گزینه وزارت آموزش و پرورش افزود: مسائل متعددی‌ در این برنامه مورد توجه قرارگرفته و در دو محور تمرکز بیشتری داریم که شامل کیفیت‌بخشی به مسائل آموزش و پرورش و مدیریت آن بر اساس اسناد بالا دستی همچون سند تحول بنیادین است.نسخه‌ای برای این اهداف در نظر گرفته شده که در تمامی جوانب اداره آموزش و پرورش لحاظ خواهد شد.

 بطحایی همچنین در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت : منتقدین‌ راجع به صندوق ذخیره فرهنگیان بدانند این صندوق بنگاه اقتصادی بوده که فعالیت‌های آن اکنون تحت بررسی مجلس قرار دارد و پس از تکمیل شرایط تحقیق‌ و تفحص نتایج آن مشخص شده و قطعاً با متخلفان‌ برخورد جدی خواهد شد.

معاون سابق پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : معمولاً در بنگاه‌های اقتصادی با کوچک‌ترین غفلتی‌ اختلاف حساب‌هایی ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز یکی از این بنگاه‌ها محسوب شده، بنابراین فقط بررسی‌های مجلس می‌تواند متخلفان اصلی را شناسایی کند.

این مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به معرفی شدن به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت : مسئله رأی اعتماد اختیار قانونی نمایندگان مجلس بوده که بهترین گزینه را برای تصدی‌ بزرگترین وزارتخانه‌ کشور داشته باشند و من در هفته آینده با آمادگی کامل برای پاسخگویی و انتقادات نمایندگان مجلس حاضر شوم و نهایت سعی را برای بهبود روند آموزش و پرورش به کار خواهم گرفت.

پس از معرفی بطحایی بخش های مختلفی از بدنه آموزش و پرورش و انجمن های فرهنگیان، حمایت خود را از وزارت ایشان اعلام و درخواست جدی خود را برای سامان بخشی و رفع معضلات ریشه ای این وزارتخانه اعلام داشتند. در همین رابطه محمد خرم، قائم مقام دبیر کل مجمع فرهنگیان با اشاره به شناختی 15 ساله از وی، از ایشان به عنوان فردی متدین، پاکدست، منظم، خوش فکر،معتدل،باهوش، برنامه ریز و ثابت قدم یاد کرد.

تدبیر 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر