کد خبر: 26819
A
عضو فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات قابل دفاع بود/ رحمانی فضلی یک شخصیت اعتدال گرا است

اصغر مسعودی نماینده اصلاح طلب مردم نی ریز و استهبان به عملکرد خوب در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور انتخابات باشکوهی برگزار کرد و توانست امنیت انتخابات را به نحو احسن برقرار کند. انتظار ما نمایندگان مجلس؛ از این وزارتخانه این است که در کنار مسائل امنیتی در دولت دوازدهم به مسئله اشتغال توجه و در جهت تسهیل قوانین برای رونق کسب و کار گام بردارد.

عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات قابل دفاع بود/ رحمانی فضلی یک شخصیت اعتدال گرا است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، روحانی کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی کرد حال باید در پس جلسات متعدد وزرای پیشنهادی و نمایندگان کدام وزیر می تواند نظر نمایندگان مردم  را به خود جلب کند.

معرفی دوباره رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور از سوی حسن روحانی نشان از اعتماد رئیس جمهور و عملکرد مثبت او در دولت یازدهم داشته است. حال باید دید نمایندگان مجلس چه تصمیمی می گیرند؛

اصغر مسعودی نماینده نیریز و  عضو فراکسیون امید در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در پاسخ به این سوال که عملکرد رحمانی فضلی را در وزارت کشور چگونه ارزیابی می کنید ،گفت:

در یک نگاه کلی عملکرد وزیر کشور مثبت بوده است. وزارت کشور در دولت یازدهم در حوزه برقراری امنیت و آرامش در جامعه عملکرد قابل دفاع و در حوزه تسهیل اشتغال زایی عملکرد به نسبت ضعیف تری داشت. باید در نظر داشت که وظایف استانداران و فرمانداران و نقشی که در فرهنگ جامعه و اشتغال می توانند داشته باشند بسیار مهم و تاثیر گذار است بنابراین باید در حوزه انتصاب این افراد با دقت بیشتری عمل شود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه قوانین دست و پا گیری وجود دارد که مشکلاتی را برای اشتغال کشور ایجاد می کند. استانداران و فرمانداران می توانستند در این زمینه موفق تر عمل کنند. یعنی با تسهیل قوانین کسب و کار فرصت را برای رونق اقتصادی در شهرستان ها فراهم کنند. انتظار می رود در دولت دوازدهم وزارت کشور به مسئله اشتغال توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در ادامه به عملکرد خوب در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور انتخابات باشکوهی برگزار کرد و توانست امنیت انتخابات را به نحو احسن برقرار  کند. انتظار ما نمایندگان مجلس؛ از این وزارتخانه این است که در کنار مسائل امنیتی در دولت دوازدهم به مسئله اشتغال توجه و در جهت تسهیل قوانین برای رونق کسب و کار گام بردارد. به عقیده ما حضور فرمانداران و استانداران می توانست در کارگروه های رفع موانع اشتغال اثر گذار تر  از امروز باشد. مثلا در بحث واگذاری زمین ها برای کارخانه ها و غیره انتظار این است که فعال تر عمل کنند. ما نگاه حمایتی به دولت داریم ولی بعد انتخاب وزرا نگاه مطالبه گرایانه خود را خواهیم داشت.

این نماینده اصلاح طلب مجلس به معرفی وزیر پیشنهادی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: رحمانی فضلی یک شخصیت اعتدال گرا و شایسته است و به عقیده ما درحوزه کاریشان هم موفق بودند و عملکرد ایشان در برگزاری انتخابات قابل دفاع بود.  ان شالله در صورت گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مردم، نواقص موجود را بر طرف کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر