کد خبر: 26949
A

موافقان علوی در مجلس؛ قوه قضاییه از وزارت اطلاعات یاد بگیرد/هماهنگی سپاه قدس با این وزارتخانه

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات به اقدامات این وزارتخانه در حوزه مبارزه با عناصر تروریستی، جاسوسی، مفسدان اقتصادی و برقراری امنیت برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور اشاره کردند.

موافقان علوی در مجلس؛ قوه قضاییه از وزارت اطلاعات یاد بگیرد/هماهنگی سپاه قدس با این وزارتخانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز چهارشنبه 25 مرداد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی عزیز اکبریان، نادر قاضی پور و علاءالدین بروجردی در موافقت با حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات صبحت کردند.

اهم اظهارات عزیز اکبریان

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
* یکی از سر منشاء های امنیت کشور، وزارت اطلاعات است. آقای علوی توانست در چهار سال این رسالت خود را انجام دهد. میزان امنیت در سه سطح فردی، اجتماعی و ملی سنجش می شود، امروز احساس امنیت در جامعه ما بالا رفته و احساس ناامنی در جامعه کاهش یافته است. 
* با بودجه دولتی به جایی نمی رسیم، با مفاسد اقتصادی باید مقابله کنیم. برقراری امنیت با هدف جذب سرمایه گذاری در کشور از دیگر اقدامات وزرات اطلاعات بود. همچنین این وزارتخانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات بزرگی انجام داد. وزارت اطلاعات در ارجاع پرونده مفسدان اقتصادی به مراجع قضایی بیکار ننشسته است.
* آقای جهانگیری مفاسد اقتصادی را موریانه های زیان بار برای نظام جمهوری اسلامی خواند. وزارت اطلاعات 620 پرونده مفسد اقتصادی کلان را شناسایی کرد، معرفی 200 پرونده قاچاق ارز و کالا به قوه قضائیه و کشف مواد مخدر صنعتی و سنتی را انجام داد.

*وزارت اطلاعات امروز در مبارزه با مفاسد اقتصادی و بسترسازی با جذب سرمایه گذاری اقدامات بزرگی انجام داده است. قوه قضائیه از وزارت اطلاعات یاد بگیرد و در حوزه تقویت سرمایه گذاری کمک کند.
*در دولت قبل بسیاری از نیروهای وزارت اطلاعات بازنشسته اجباری شدند. آقای علوی با تشکیل کمیته خاصی داد و بسیاری از کسانی را که وارد مسائل سیاسی خاص نشده بودند برگشتند و منشأ خدماتی برای کشور شدند.
* 200 گروه تروریستی توسط وزارت اطلاعات منهدم شد و امروز با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی قدس، برتری اطلاعاتی در منطقه داریم، امروز هر گروهکی قصد اقدام علیه ایران را دارد شناسایی و در بدو ورود منهدم می شود. ما باید دشمنان را در خارج از کشورمان زمین گیر کنیم که وزارت اطلاعات با همکاری سپاه این کار را انجام می دهد.
*تلاش برای جلوگیری از امنیتی شدن پدیده های غیرامنیتی در زمان تصدی وزارت آقای علوی انجام شد.
*{در واکنش با نطق مخالف دلخوش علیه وزیر پیشنهادی اطلاعات} مجموعه ای آقای دلخوش را اذیت می کنند. وزارت اطلاعات هم کمک کند تا این مشکل حل شود وگرنه در صحبت های آقای دلخوش مخالفتی با آقای علوی ندیدم.

اهم اظهارات نادر قاضی پور نماینده ارومیه در دفاع از وزیر اطلاعات نیز از این قرار است:

 

*من برای اولین بار بعد از 10 سال نمایندگی می خواهم به عنوان موافق صحبت کنم و این مشکلی برای من شده است.
*عاقل کسی است که موضوع امنیتی را سیاسی و موضوع سیاسی را به فرصت تبدیل و آن را در سازمان های مردم نهاد حل کند. اما آدم غیر عاقل موضوع کوچکی مثل دریاچه اورمیه را امنیتی و مشکلاتی را به نظام تحمیل می کند.
*وزارت اطلاعات به فضای امنیتی کشور آرامش داده است. عملیات های خوبی انجام داده و تعداد زیادی از سرکرده های عناصر تروریستی و ضد انقلاب را دستگیر کرده است. اینها گوشه ای از عملکرد نیروهای خدوم وزارت اطلاعات است. 
*علوی و نیروهای تحت امرش بسیار هماهنگ با همه نهادهای نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی هستند. آقای علوی ولایتمدار و تابع رهبر معظم انقلاب است.
*دولت ها اگر از تمام لحاظ قوی و مستحکم باشند به نفع نظام است. ما از تقویت دولت سپاسگزاری می کنیم. آقای دلخوش و قسیم عثمانی هم با آقای علوی مخالفت جدی نکردند بلکه به طرح مسائل منطقه ای پرداختند.

 علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از موافقان علوی بود که با گرامی داشت یاد شهدای گمنام و شهدای حرم، وزارت اطلاعات را از ارگانهای تاثیر گذار در عرصه ملی خواند. مهمترین بخش سخنان وی از این قرار است:

*دکتر علوی از ویژگی لازم برای این مسئولیت برخوردار است. تدین، ولایت مداری، تعامل، سعه صدر، قاطعیت و سرعت در تصمیم گیری به هنگام در او مشهود است. بارها موارد ارجاعی امنیتی به کمیسیون امنیت را وقتی به او اطلاع می دادیم، با دقت و سرعت پیگیری می کرد و نتیجه را به من اطلاع می داد. چنین احساس مسئولیتی در وزیر قابل احترام و اتکا است.

*بدنه وزارت اطلاعات در سراسر کشور و حتی در بیرون از مرزها، افرادی مسئولیت پذیر و ولایتمدار و متدین و کارا هستند. در برخی ارگانها مثل وزارت اطلاعات و قوه قضاییه، افراد  باید توجه داشته باشند که عالم محضر خداست و مراقب عملکردشان باشد.

*اشراف اطلاعاتی در همه امور داخلی و خارجی از وظایف این وزارتخانه است. البته نیروی قدس سپاه هم این وظیفه را در بیرون از مرزها دارند و الگویی در سطح بین المللی است. اما دوستان وزارت اطلاعات هم این وظیفه را بر عهده دارند و شکل هلالی بین این دو نهاد وجود دارد. شورای اطلاعاتی میان سپاه و وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای امنیتی هر هفته در شورای امنیت جلسه دارند و هماهنگی هایی با هم دارند. دنیا بداند که اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران، در نتیجه هماهنگی با جایگاه ولایت در پس پرده است.

*پیش از انقلاب، با حضور نیروهای MI6 انگلیس و CIA آمریکا تلاش می شد که امنیت این ژاندارک آمریکایی در منطقه حفظ شود اما امروز نیروهای اطلاعاتی ما یک تنه در مقابل همه سازمانهای اطلاعاتی دنیا می ایستند و موفقند. جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرت های بزرگ دنیا است.

*صیانت اطلاعات در ارگانهای حساس نظام بر عهده حراست‌ها است که وزرات اطلاعات متولی آن است. معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات نیز مانع از نفوذ دشمن است. بسیاری از مطالب را نمی توان مطرح کرد. صدها مورد را سالیانه وزارت اطلاعات شناسایی و خنثی می کند. وزارت اطلاعات ستاد ویژه مقابله با نفوذ دارد. هزاران نفری که در معرض جاسوسی دشمن قرار دارند را وزارت اطلاعات کشف می کند و صدها نفر را مصون و واکسینه کرده است و توطئه دشمن را خنثی کردند. کشف سرویس های امنیتی بیگانه در داخل کشور از وظایف وزارت اطلاعات است که مانع از ربودن افراد ارزشمند از سوی دشمن شد.

*اینکه برادران سپاه با 650 کیلومتر فاصله توانستند مقر دشمن در بیرون از مرزها مورد اصابت قرار دهند با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات میسر شده بود.

*مبارزه با تروریسم و موانع امنیت اقتصادی هم از دیگر وظایف وزارت اطلاعات است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر