کد خبر: 26978
A

سیاووشی: ایران حضور قدرتمندانه خود را به‌دور از هرگونه تنش در منطقه حفظ کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به موج فرقه گرایی و تنازع در بین کشورهای منطقه، ایران توانسته حضور قدرتمندانه خود را به دور از هرگونه تنش حفظ کند.

سیاووشی: ایران حضور قدرتمندانه خود را به‌دور از هرگونه تنش در منطقه حفظ کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طیبه سیاووشی که در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی امروز مجلس صحبت می کرد، گفت: اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک کم سابقه‌ای در این حوزه انجام شده است و موجبات خروج ایران از انزوای بین المللی را فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد: به رغم قرار گرفتن کشور در منطقه پرتلاطم خاورمیانه، وزارت امور خارجه با مهار تهدیدات توانست با حداکثر سازی فرصت‌های به وجود آمده توفیقاتی را در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی داشته باشد و چه بسا روابط بحرانی با عربستان را به خوبی مدیریت کند.

وی با اشاره به مسائل مربوط به ترکیه نیز گفت: ایران به یک بازیگر صلح ساز در عرصه سیاست منطقه تبدیل شده است و خوشبختانه در عرصه بین المللی  وزارت امور خارجه توانسته است روابط در حال سکون را به تحرک در آورد.

وی ادامه داد: همچنین علی رغم چالش‌های فراوانی که در عرصه سیاست خارجی وجود دارد بویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، وزارت خارجه همچنان در مقابل عناد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ابتکار عمل را حفظ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: با توجه به مسائل فرقه‌گرایی و تنازع در بین کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران توانسته حضور قدرتمندانه خود را به دور از هر تنش حفظ کند.

سیاووشی ادامه داد: وزرات امور خارجه کشورمان توانسته با اولویت قرار دادن منافع ملی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از شرایط پیچیده و خطرناک به سلامت خارج سازد و در حال حاضر در برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز اقتصاد را محور قرار داده است و تقویت دیپلماتیک نشان از توجه نظر ایشان از شرایط داخلی است.

سیاووشی در پایان همچنین بیان کرد: زنان و اقلیت‌ها می‌توانند سفیران موفقی برای نشان دادن چهره واقعی نظام باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر