کد خبر: 27010
A

پایان حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری از اجرای کامل پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان خبر داد.

پایان حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی

به  گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،‌ مهران مکوندی در این باره گفت: این پروژه از جمله پروژه های کلید در دست (EPD) شرکت است که در اجرای آن مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی تخصصی به عهده شرکت ملی حفاری بود.

 وی با اشاره به اینکه حفاری این تعداد چاه از اوایل سال ۱۳۹۳ و به دستور وزیر نفت از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان) به ملی حفاری واگذار شد، گفت: در نتیجه تعامل و همکاری میان مدیران و متخصصان این شرکت با شرکت متن، مراحل اجرایی پروژه دنبال و هر یک از چاه ها به محض تکمیل نهایی در اختیار کارفرما قرار گرفت.

 مکوندی به تلاش های مستمر و شبانه روزی متخصصان و کارکنان عملیاتی و پشتیبانی فنی و سایر بخش های شرکت در شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: برای اجرای پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه، هشت دستگاه سنگین حفاری اختصاص یافت؛ در عین حال با نظر کارفرما و همزمان با حفر این چاه ها، تعمیر و تکمیل سه حلقه چاه دیگر در این موقعیت به شرکت ملی حفاری واگذار شد که پس از تکمیل نهایی برای بهره برداری تحویل کارفرما شد.

 معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، متراژ حفاری انجام شده برای حفر ۴۰ حلقه چاه را ۱۵۴ هزار و ۵۹۷ متر عنوان کرد و گفت: با پایان عملیات حفاری و تکمیل ۳+۴۰ حلقه چاه نفتی در این موقعیت دستگاه های حفاری بتدریج ترخیص و در دیگر پروژه ها از جمله در پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در این میدان به کار گرفته شد.

وی اجرای این پروژه را از ابعاد مختلف از جمله اهتمام ویژه به رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی و همچنین مقرراتHSE به عنوان یکی از پروژه های موفق شرکت ملی حفاری ایران در میادین مشترک ارزیابی کرد و افزود: ارتباط متقابل و موثر میان این شرکت و شرکت مهندسی و توسعه نفت در این پروژه و دیگر پروژه های در دست اجرا بسیار ارزشمند است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر