کد خبر: 27096
A

موافقان و مخالفان شریعتمداری در دفاع از او چه گفتند؟

علی ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، به ایراد سخنرانی پرداخت.

موافقان و مخالفان شریعتمداری در دفاع از او چه گفتند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اهم سخنان ابراهیمی در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت را در ادامه می‌خوانید:

*خدمات و سوابق آقای شریعتمداری بر کسی پوشیده نیست.ایشان در حوزه مسایل بازرگانی باتجربه و آشنا به مسایل اقتصادی است.

*در دخالت دادن تشکل ها و نظارت بر بازار کسب و پیشه و برگزاری نمایشگاهها اقدامات خوبی انجام دادند و به همین دلیل ایشان مورد حمایت اصناف هستند.

*در سالهای اخیر با برقراری ارتباط با ایرانیان خارج از کشور سرمایه گذاری آنها در کشور را فراهم کردند.

* 70درصد از برنامه های آقای شریعتمداری با اسناد بالا دستی منطبق و 30 درصد دیگر نیز هم سو است.

*خصوصی سازی به درستی انجام نشده و اغلب واگذاری ها در این راستا به تامین اجتماعی بوده است و آنهایی نیز که به افراد حقیقی واگذار شده با رانت بود.

*شریعتمداری تعامل و رابطه خوبی با جریان‌های سیاسی مختلف کشور دارد.

*شریعتمداری در تصدی معاوت ریاست جمهور ، زمینه ورود سرمایه‌های خارجی را به کشور فراهم کرده است.

*توجه به محیط زیست و سیاست‌های بهره‌برداری از معادن، جزو برنامه‌های شریعتمداری است 

*70 درصد برنامه‌های وی، با اسناد بالادستی منطبق بوده و 30 درصد برنامه‌ها نیز با این اسناد هم‌سو است.

*آقای شریتعمداری! خصوصی‌سازی در کشور واقعی نبوده و گاهی استفاده از رانت آشکار است که باید برای رفع این مشکلات قدم بردارید.


سید مهدی مقدسی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:


*با تجاربی که ایشان دارند پاکدامنی و لایقت و کارآمدی خود را به اثبات رسیدند.

*آقای شریعتمداری به انسجام تیم اقتصادی اعتقاد دارند و با سایر وزرای اقتصادی هماهنگ هستند.

*شما برنامه ششم را ملاک خودتان قرار دهید تا بتوانید یک تحول ایجاد کنید.

*نمایندگان مجلس از شما تحول اساسی را طلب می کنند.

*ما در انتخابات از شما دفاع کردیم و امروز در دادن رای به وزرا تمام تلاش خود را می کنیم و همانطور که ما حامی دولت هستیم ،قسم خورده ایم که حامی مردم باشیم و از شما می خواهیم مو به مو برنامه را ایجاد کنید.

 

همچنین نماینده سیرجان وبردسیر که به عنوان مخالفت محمد شریعتمداری ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس سخن می گفت، با تاکید بر اینکه ایران باید تا سال 1404 به اوج قله ترقی و موفقیت برسد، تاکید کرد: در این برنامه چنین مساله ای را نمی بینیم.

وی با تاکید بر اینکه برای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارات احترام بالایی قائل است، گفت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی نه از سر جناح بازی بلکه به دلیل توجه به تحقق هدف حضور مجلس پرسشگر و دولت پاسخگوست.من بر حسب وظیفه نمایندگی با ایشان مخالفت می کنم و معتقدم برنامه ارائه شده از سوی ایشان با اهداف پیش بینی شده برای اقتصاد ایران هماهنگ نیست.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه پیشنهادی، پیش بینی خاصی در مورد رسیدن ایران به جایگاه مورد نظر در سال 1404 صورت نگرفته است.

او وضعیت واحدهای صنعتی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه مشکلات واحدهای صنعتی بسیار بالاست،اضافه کرد: تنها بیست درصد از واحدهای صنعتی در کشور فعال هستند.

بیگلری با انتقاد از عدم توجه به اقتصاد مقاومتی در برنامه پیشنهادی محمد شریعتمداری اضافه کرد: لازم است با تمام قوا برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم چرا که اجرای بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه ضرورت دارد.

او ادامه داد: برای دستیابی به این هدف اولین مجموعه ای که لازم است وارد میدان شود و تیم اقتصادی دولت را هماهنگ کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت است نباید از نقش این وزارتخانه غافل شد.

حسن پور بیگلری مشکل اساسی صنعت در ایران را زیرساختی دانست و تاکید کرد: چرا با وجود این حجم از بحران برای یک بار هم که شده زمین را به صورت رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار نمی دهیم.

او اضافه کرد: وقتی شهرک های صنعتی آب وبرق ندارند، تولید اتفاق نمی افتد.از سوی دیگر شاهدیم که همچنان یک ریال از یارانه ها به بخش تولید پرداخت نشده است.

او مشکلات بخش معدن را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اصناف ایران چه در بخش تولیدی و چه در بخش توزیعی با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید وزیر پیشنهادی برنامه شفاف خود را در این حوزه ارائه کند، ما وزیر می خواهیم که به فکر تولیدکنندگان مظلوم باشد.

حسن پور بیگلری با اشاره به تعطیلی 200 معدن اضافه کرد: متاسفانه برنامه شما کلی است در حالی که ما باید بیشتر به جزییات بپردازیم.

این نماینده مجلس حمایت از بخش خصوصی را با حرف و شعار ممکن ندانست و گفت: انتخاب رایزن اقتصادی باید به اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران سپرده شود.

او با اشاره به مشکلات بانک ها، وزارت کار، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، بحران آب را مورد تاکید قرار داد و گفت:جای موضوع آب در برنامه ارائه شده آقای وزیر کجاست؟ برای بحث گرانی در بازار و تنظیم قیمت ها چه چاره ای در برنامه پیشنهادی خود اندیشیده اید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر