کد خبر: 27101
A
التماس وزارت کار برای رای اعتماد «ربیعی»:

تلاش غیر اخلاقی معاون پارلمانی وزیر کار برای خرید رأی نمایندگان مجلس

عبدالرحمن تاج‌الدین، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به اینکه دکتر نوربخش، ریاست سازمان تأمین اجتماعی ستادی را برای کسب رأی اعتماد ربیعی از سوی اعضای خانه ملت برپا کرده است از مدیران حاضر در این نشست خواست تا از تمام ظرفیت خود در این امر استفاده کنند.

تلاش غیر اخلاقی معاون پارلمانی وزیر کار برای خرید رأی نمایندگان مجلس

دیده بان ایران: علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندان تکیه زدن بر صندلی وزارت در طول چهار سال گذشته برای او خوشایند بوده که جهت محقق شدن آن برای چهار سال آینده تمام تلاش خود را به کار بسته و به هر روشی حتی خرید رأی اعضای خانه ملت نیز متوسل شده است.

 

زمانی که گزینه‌ای برای وزارتخانه از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود، وزیر پیشنهادی کارنامه‌ای همراه با برنامه ارائه می‌کند و بر همان اساس به دفاع می‌پردازد و نماینده‌ها به او رأی اعتماد می‌دهند، درصورتی‌که این تائید از سوی اعضای خانه ملت صورت نگیرد بدین معنا است که فرد موردنظر برای این سمت مناسب نیست.

 

بنابراین در میان تلاش وزرا برای تغییر نظر نمایندگان با هر روشی که به نوعی خرید رای آنها محسوب می شود مذموم و غیر قابل پذیرش است و معنا و مفهومی جز حفظ صندلی وزارت به هر طرقی معنایی ندارد.

 

در همین حال علی ربیعی هم که چهار سال در مقام وزارت مشغول به فعالیت بوده و مجدد از سوی حسن روحانی جهت چهار سال آینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی‌شده است برای رسیدن به این هدف از راه‌های متداول بهره نمی‌برد و درواقع بدترین مسیر را در پی گرفته است.

 

این در حالی است که انتشار این گزارش هیچ واکنشی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال نداشت و به نوعی این روش غیراخلاقی برای کسب رای اعتماد از سوی این وزارتخانه و شخص وزیر تقبیح نشد که خود بیانگر آن است که ربیعی راضی به این اقدام بوده و از اینگونه روش‎ها هم حمایت کرده و می‌کند.

گمان می‌رفت این پایان رفتارهای غیر متعارف برای کسب رای اعتماد برای ربیعی باشد، غافل از آنکه معاون پارلمانی این وزارتخانه ادامه دهنده همان راه و روش غلط شده است و در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی، مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به «جهاد» برای کسب رای اعتماد ربیعی فراخواند.

 

عبدالرحمان تاج‌الدین، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به اینکه دکتر نوربخش، ریاست سازمان تأمین اجتماعی ستادی را برای کسب رأی اعتماد ربیعی از سوی اعضای خانه ملت برپا کرده است از مدیران حاضر در این نشست خواست تا از تمام ظرفیت خود در این امر استفاده کنند.

 

تاج‌الدین صراحتاً در این نشست به مدیران سازمان تأمین اجتماعی گفته است که «اگر خدای‌نکرده ثبات مدیریت متزلزل شود این دومینو می‌تواند تا خیلی از جاها ادامه پیدا کند و من و شمارا دچار تزلزل کند.»

 

او این مدت را برای آنان زمان طلایی دانسته بود و التماس وار از همکاران خود در سازمان فوق درخواست داشته که «این دو هفته هیچ کاری که ممکن است یک نماینده آزرده‌خاطر یا موجب حساسیت و دلخوری او شود، انجام ندهند. اگر قرار است هر کاری صورت گیرد که سبب عصبانیت نماینده‌ها را فراهم سازد در این مدت انجام ندهید. التماس می‌کنمکه اگر قرار است کار مثبتی را در ماه‌های آینده به ثمر بنشیند، در این مدت به اجرا درآید.»

 

معاون پارلمانی وزیر کار در مجلس حتی انتصابات غیرقانونی را هم به مدیران سازمان تأمین اجتماعی سفارش می‌کند و از آنان می‌خواهد تا در این کار کوتاهی نکنند و بر این نکته تأکید دارد که «یک موضوع ریز و کوچک و پیش‌پاافتاده (احتمالاً سفارش استخدام یا انتصاب دوستان و اقوام آن نماینده) ممکن است یک نماینده رو دلخور کند. رأی او برای ما اهمیت دارد، بنابراین خواهش می‌کنم، نظر نماینده را در این قصه، جلب کنید.»

 

سخنان معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان از آن دارد همکاران علی ربیعی به این موضوع پی برده بودند که او از حمایت خوبی در مجلس برخوردار نیست و برنامه و کارنامه‌اش درگذشته حتی درصورتی‌که سبب جلب نظر اعضای خانه ملت هم شود، نمی‌تواند بارأی بالایی همراه باشد و در عمل برای روی ندادن چنین اتفاقی با توسل به یک بازی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای اقدام به خرید رأی نماینده‌های مجلس برای تغییر این مسئله کرده‌اند.

 

بطوریکه که تاج‌الدین در ادامه این همایش تأکید می‌کند: «خواهش می‌کنم در این دو هفته تأثیرگذار ارباب‌رجوع رو تحویل بگیرید. رأی یک نماینده برای ما خیلی مهم است. به کمک نفوذ کلام خود با نماینده صحبت کنید، بطوریکه او هم با دیگر نماینده‌ها صحبت کند. اگر پروژه‌ای را می‌خواستید چند ماه دیگر افتتاح کنید اکنون این کار را انجام دهید و از نماینده‌ها برای نظارت بر آن دعوت به عمل آوردید. به‌گونه‌ای نمایندگان را همراه کنید و کاری انجام ندهید که موجب دلخوری آنان بشود.»

 

علی ربیعی دارای کارنامه موفقی نبوده و به دلیل عدم تشکیل سامانه‌ای جامع از افراد بیکار جامعه، مخالفت بی‌دلیل او با طرح تجمیع بیمه‌ها که حتی سبب به وجود آمدن اختلاف با وزیر بهداشت و درمان هم شد و عدم ایجاد زیرساخت‌ها برای تولید شغل همواره موردنقد بوده است. اما اکنون‌که تلاش می‌کند با توسل به چنین روش‌هایی با کسب رأی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجدد سیاست‌های گذشته خود را به تکرار درآورد، بنابراین مهم‌ترین افرادی که باید در روزهای آینده نسبت به رأی خود پاسخگو باشند، نماینده‌های مجلس هستند زیرا با توجه به گزارشی که در 16 مرداد برای اولین بار انتشار پیدا کرد و این سخنان معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌وضوح روشن است که ربیعی تمام توان خود را برای کسب مقام وزارت به کار بسته و در این مسیر چشم خود را بر هیچ راهی نبسته است، بنابراین این انتظار از نماینده‌های مجلس وجود دارد تا بدون در نظر گرفتن امتیازات اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گیرند و تحت تأثیر این موارد قرار نگیرند.

منبع:  رویداد 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر