کد خبر: 27111
A

وزیری از بدنه آموزش و پرورش

منتقدان باید به این موضوع توجه کنند که این مشکلات جدی و اساسی فقط به صورت تدریجی و در درازمدت و با افراد عادی مجرب و کارآمد قابل حل و فصل خواهد بود و تصمیم گیرانی مانند رییس جمهور و نمایندگان مجلس مراقب باشند تحت تاثیر چنین کمپین هایی دچار خطا در تصمیم گیری نشوند . عملکرد بطهایی نشان داده که او وزیری مناسب در این پست است. حال با ید نمایندگان مجلس چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت

وزیری از بدنه آموزش و پرورش

دیده بان ایران- امین محمودی نیا( دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان جنوبی): وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه انتخاب شد. انتخاب وزیر از بدنه  وزارتخانه؛ یکی از خواسته های همیشگی کارکنان وزارتخانه عظیم بود. تجربه  نشان داده است که معلمان و فرهنگیان به سرعت از یک وزیر نا امید شده و بر علیه او موضع گیری کرده وحتی به مخالفت برمی خیزند. در انتخابات اخیر این موضوع شکل جالب توجه و قابل تأملی به خود گرفته است، به طوریکه به نظر می رسد بخش عظیمی ازفرهنگیان با گزینه های پیشنهادی وزارت یا حتی افراد در معرض معرفی پیشا پیش مخالفت می‌کنند !!

مصداق این نوع رفتار فرهنگیان را درمواجه با معرفی احتمالی  آقای زرافشان یا اعلام نام آقای بطحایی به عنوان گزینه نهایی از طرف رئیس‌جمهور به خوبی  مشاهده کرد.!!

حال این سوال پیش می آید که علت این رفتار چه می تواند باشد؟ و آیا به راستی این کمپین های نه به یکی  و آری به دیگری کاملا واقعی و خود جوش است ؟

به نظر نگارنده بخش عمده ای از این کمپین ها و جریان سازی ها حاصل اتاق های فکر طرف های درگیر منازعات قدرت بدنه ستاد و ناشی از حب و بغض،های مردان قدرت نسبت به یکدیگر است که مبنای خوبی برای تصمیم گیری از طرف مدیران ارشد نمی باشد . بخش دیگری ازاین مخالفت های محازی طبیعتا از طرف فرهنگیان و ناشی از گلایه انها از شرایط شغلی و حرفه ای خود است . 

شاید علت فراوانی این قبیل کمپین ها در جامعه معلمی علاوه بر زیاد بودن جامعه معلمان به  این علت  باشد که معلمان منتظر یک منجی هستند که با حضور این منجی تمام مشکلاتشان به یک باره حل شود در حالی که آنان مشاهده می کنند با معرفی این گزینه ها که اتفاقا سرمایه های انسانی کشورهستند امیدی به بهبود وضعیت فوری خود نمی بینند و ناچارا چاره را در این می بینند که قبل از معرفی. کسی به عنوان وزیر یا قبل از اخذ رأی اعتماد، نامها را یکی پس ازدیگری از صحنه بیرون کنند تا بلکه نفر بعدی ابرمردی بی نظیر وحلال مشکلات باشد.

 در تامل بیشتر در این نوع نگرش و رفتار در قبال گزینه های وزارت آموزش و پرورش شاید علت اصلی این باشد که معلمان و فرهنگیان از وضعیت معیشتی و منزلتی خود به شدت گله مند و ناراحت  یا حتی عصبانی هستند و احساس تبعیض شدید دارند و از بهبود وضعیت خود ناامید هستند و تنها چاره تغییر اوضاع خود را در این میبینند که دولت و رئیس جمهور آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده و به تبع آن حضور یک فرد مقتدر، کاریزماتیک و همه فن حریف و در یک کلام یک ابرمرد را به عنوان وزیر معرفی کند. تا با کمک این وزیر ایده‌آل تخیلی تمام مشکلات آنها حل شود.

واقعیت این است که چنین فردی اصولا کمیاب یا حتی نایاب است و حتی با وجود آن فرد تخیلی هم مشکلات اساسی آموزش و پرورش به سرعت حل نمی شود بلکه باید اولویت های دولت مقداری تغییر کند. در چنین شرایطی علاوه بر منازعات قدرت این نوع نگاه و ایده‌آل دیدن و منتظر منجی بودن باعث می شود به شکل عجیب و غیرقابل قبولی موج مخالفت با گزینه ها به شکلی فراگیر صورت پذیرد.

 به نظر نگارنده، منتقدان باید به این موضوع توجه کنند که این مشکلات جدی و اساسی فقط به صورت تدریجی و در درازمدت و با افراد عادی مجرب و کارآمد قابل حل و فصل خواهد بود و تصمیم گیرانی مانند رییس جمهور و نمایندگان مجلس مراقب باشند تحت تاثیر چنین کمپین هایی دچار خطا در تصمیم گیری نشوند . عملکرد بطهایی نشان داده که او وزیری مناسب در این پست است. حال با ید نمایندگان مجلس چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر