کد خبر: 27138
A
با تعریف پروژه همکاری مشترک گروه قطعات خودرو عظام و کشورهای اروپایی:

دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می شود

بر اساس سرمایه گذاری مشترک بین این گروه صنعتی و بوش آلمان که در قالب لایسنس منعقد گردیده است طرف آلمانی به عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات خودور در دنیا ، خط تولید و تکنولوژی ساخت سنسور اکسیژن ، پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی را که از قطعات کلیدی قوای محرکه می باشد را همراه با سیستم کنترل موتور(ECU) به شرکت سازه پویش از گروه قطعات خودرو عظام منتقل خواهد کرد

دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به  نقل از روابط عمومی گروه قطعات خودرو عظام ، در پی امضای قرارداد همکاری مشترک بین گروه قطعات خودرو عظام با شرکتهای بوش آلمان و ولئوی فرانسه، خط تولید قطعات کلیدی قوای محرکه در شرکت ایرانی راه اندازی می شود.

بر اساس سرمایه گذاری مشترک بین  این گروه صنعتی و بوش آلمان که در قالب لایسنس منعقد گردیده است طرف آلمانی  به عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات خودور در دنیا ، خط تولید و تکنولوژی ساخت سنسور اکسیژن ، پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی را که از قطعات  کلیدی قوای محرکه می باشد را همراه با سیستم کنترل موتور(ECU) به شرکت سازه پویش از گروه قطعات خودرو عظام منتقل خواهد کرد و مذاکرات برای سرمایه گذاری مشترک و جوینت ونچر برای  سایر قطعات در دستور کار طرفین قرار دارد.این قطعات با توجه به معضل جدی آلودگی هوا  و مصرف بالای سوخت  در کشور نقش بسزایی در کاهش آلایندگی خودروها و مصرف بهینه سوخت دارد . همچنین شرکت ولئو فرانسه (Valeo) به عنوان یکی دیگر از تامین کنندگان جهانی قطعات خودرو  طی توافقنامه ای خط تولید کویل ( Ignition coil ) و همچنین تکنولوژیهای پیشرفته ای از محصولات استارت و دینام رابه شرکت استام صنعت در گروه برق و الکترونیک عظام انتقال خواهد داد . در قالب این قرارداد همکاری و لیسانس  ، علاوه بر تجهیزات تولیدی ، دانش طراحی کویل نیز به ایران منتقل گردیده  و بخشی از محصولات این خط تولید در شبکه توزیع جهانی شرکت ولئو عرضه خواهد شد.  محصولات این تکنولوژی های جدید پاسخگوی نیازمندی بسیاری از خودرو های ساخت داخل و همچنین خودرو سازان جهانی می باشد.                                             

گفتنی است با اجرای مفاد این موافقت نامه، گروه برق و الکترونیک قطعات خودرو عظام  مشتمل بر شرکتهای استام صنعت و سازه پویش قادر خواهد بود در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، قطعات کلیدی قوای محرکه را با توجه به نیاز سالانه سه میلیون خودرو در سال  تولید و تامین کند.

گروه قطعات خودرو عظام به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات اصلی خودرو در کشور ، با برخورداری از کارخانجات تولیدی مجهز به تجهیزات مدرن تولید و سرمایه های انسانی متخصص و همچنین زنجیره تامین قدرتمند و شبکه توزیع و خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور سهم مهمی در افزایش کیفیت و عمق ساخت داخل قطعات خودرو رادر کشور دارد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر