کد خبر: 27528
A

وزیر آموزش و پرورش به خراسان‌ شمالی سفر می‌کند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی از سفر وزیر آموزش و پرورش به استان خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش به خراسان‌ شمالی سفر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، براتعلی حاتمی در نشست خبری اظهار کرد: سید محمد بطاحی وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید سه‌شنبه هفتم شهریور ماه سال جاری به این استان سفر می‌کند.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان بجنورد و حضور در شورای اداری استان با محوریت جشنواره شهید رجایی از برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان‌ شمالی است.

حاتمی با اشاره به اینکه 225 نفر در قالب آزمون استخدامی هفته گذشته جذب آموزش و پرورش می‌شوند، افزود: از مجموع 670 نفر که در آزمون دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه شده اند نیز 335 نفر جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از هفتم تا 13 شهریور ماه سال جاری مصاحبه از این قبول شدگان در محل دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود، عنوان کرد: در مجموع طی سال جاری 560 نفر جذب آموزش و پرورش در استان خواهند شد.

حاتمی خاطرنشان کرد: همه حق التدریسی هایی که به صورت پاره وقت با این سازمان همکاری داشته و سنوات خدمتی آنان محاسبه نشده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی می توانند به قسمت امور اداری اداره کل مراجعه کنند.

وی یادآور شد: طی سال جاری سه مرکز عشایری در حوزه متوسطه اول و دوم در منطقه آشخانه و مراوتپه از توابع شهرستان مانه و سملقان و از محل مصوبات سفر رهبری احداث شده که به بهره‌برداری می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی با بیان اینکه قبل از این دانش آموزان شش سال تمام مورد سنجش و ارزیابی قرار می گرفتند، گفت: از این پس دانش آموزان پیش دبستانی نیز سنجش می شوند که در این طرح 10 هزار نفر مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به برپایی اردوهای طرح هجرت، عنوان کرد: در راستای اجرای بهسازی و تعمیرات آموزشگاه ها در قالب طرح هجرت یک هزار و 500 نفر روز کار نیمه تمام در سطح مدارس استان انجام شده است.

حاتمی با بیان اینکه دانش آموزان خراسان شمالی امسال رتبه های خوبی در کنکور سراسری کسب کرده اند، گفت: طی سال جاری 243 نفر در استان رتبه زیر 1000 کسب کرده اند که این شاخص طی سال گذشته 166 نفر بوده و تعداد دانش آموزان حائز رتبه زیر 100 نیز 31 نفر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر