کد خبر: 27550
A

دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» منصوب شد

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور در نخستین انتصاب دوره جدید فعالیت خود، دبیرکل دومین دوره جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» را منصوب کرد تا توجه ویژه خود به فرهنگ‌سازی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان را اعلام کند.

دبیرکل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، نخستین حکم انتصابش را در راستای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از کالای ایرانی صادر کرد.

وی در حکمی، پرویز کرمی را به عنوان دبیرکل دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» منصوب کرد.

در بخشی از حکم ستاری خطاب به کرمی آمده است: «هنر، زبان ناگفتنی‌هاست؛ روزنه‌ای به نادیده‌هاست. بر مدار همین زبان شگفت‌انگیز و رویایی‌ست که می‌توان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، شکفتگی و بالندگی را به بار نشاند. پس، بس روا خواهد بود که تأثیرگذاری و اهمیت زبان فرهنگ وهنر را در گفتمان‌سازی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، به جد بگیریم. از همین رو، بر اساس اجرای موفق و اثرگذار نخستین دوره جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» و با تقدیر و تشکر از زحمات، به موجب این حکم جنابعالی به عنوان "دبیرکل دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت"منصوب می‌شوید. »

ستاری در حکم خود از دبیرکل دومین دوره «ایران ساخت» خواسته است که «به واسطه برگزاری این رویداد مهم و جریان ساز، با بهره‌مندی از زبان هنرمندانه؛ زمینه شکوفایی زیست بوم کارآفرینی و اجرای برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان را در راستای نیل به تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم آوریم.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین تاکید کرده است: «در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب، با فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخل و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور، گام بردارید و برای حمایت از تولید ساخت داخل و کسب و کار ایرانی، کوشا باشید. »

رییس بنیاد ملی نخبگان، خطاب به پرویز کرمی دبیرکل «ایران ساخت» ابراز امیدواری کرده است که با اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی و همراهی سایر دستگاه‌ها به‌ویژه رسانه ملی، اهالی مطبوعات و فضای مجازی، اصحاب فرهنگ و هنر، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در برگزاری هر چه بهتر این حرکت امیدآفرین و جریان‌ساز موفق باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پرویز کرمی هم‌اکنون مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است. وی سال گذشته نیز دبیرکلی نخستین دوره جشنواره «ایران ساخت» را برعهده داشت.

دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با هدف تولید محتوا برای حمایت از کالاها، محصولات و خدمات دانش‌بنیان ساخت داخل، دی ماه امسال توسط معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در تهران برگزار می‌شود.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر