کد خبر: 27641
A

نماینده لنگرود: شالیکاران گیلانی به "بیجار" فروشی افتاده‌اند/دغدغه معاش برای کشاورزان جدی‌ست

نماینده شهروندان گیلانی در مجلس معتقد است؛ نباید برنامه‌ای برای اشتغال کشاورزان داشته باشیم بلکه قبل از هر چیز باید صنعت کشاورزی را تقویت و گسترش دهیم.

نماینده لنگرود: شالیکاران گیلانی به "بیجار" فروشی افتاده‌اند/دغدغه معاش برای کشاورزان جدی‌ست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی (نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی) گفت: در سال‌های اخیر به دلیل وضعیت بحران کشاورزی که همواره با واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی از قبیل چای و برنج تشدید می‌شود؛ باعث شده کشاورزان گیلانی برای گذراندن زندگی خود مجبور به فروش شالیزارهای خود (بیجار) شوند.

او ادامه داد: خریداران زمین‌های کشاورزی (شالیزار و باغ چای) با تغییر کاربری به ویلاسازی پرداخته‌اند، در این شرایط رفته رفته شاهد از بین رفتن اراضی کشاورزی در استان گیلان هستیم.

وی افزود: مسئولان کشور باید از هم‌اکنون از بخش کشاورزی صیانت کنند زیرا در چند دهه آینده یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جهان بحران تامین مواد غذایی خواهد بود و اگر با همین روند جلو برویم ایران به کشوری گرسنه تبدیل خواهد شد.

لاهوتی با انتقاد از برخی که می‌گویند باید برای کشاورزان ایجاد اشتغال کرد؛ گفت: یک کشاورز تنها باید به کار کشاورزی بپردازد و از این راه کسب درآمد کند زیرا ورود او به حرفه‌های دیگر باعث تضعیف این بخش خواهد شد.

نماینده لنگرود در مجلس معتقد است؛ باید با سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی شرایطی را فراهم کنیم تا یک کشاورز در چهار فصل سال درگیر با فعالیت‌های کشاورزی خود باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هرچه به کشاورزان و روستاییان بی‌اهمیت باشیم به همان اندازه باید نگران افزایش حاشیه‌نیشینی شویم. امروز ۱۱ میلیون از روستاییان و کشاورزانی که زمین‌های خود را از دست داده‌اند در حاشیه شهرها کاسه‌ی چه کنم چه کنم در دست گرفته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر