کد خبر: 27920
A

نماینده میاندوآب: سوال مجلس از وزیر صنعت برای رسیدگی به وضعیت معدن طلای زرشوران

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به وضعیت معدن زرشوران و توقف فعالیت و عدم تمدید قرارداد ۱۲۰ کارگر آن خبر داد.

نماینده میاندوآب: سوال مجلس از وزیر صنعت برای رسیدگی به وضعیت معدن طلای زرشوران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا  با اشاره به درخواست سوال از محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن به‌خاطر وضعیت نامساعد معدن طلای زرشوران و توقف فعالیت استخراج آن از چندماه گذشته، اعلام کرد: باتوجه به این‌که نحوه مدیریت و نظارت بر عملکرد مدیران معدن زرشوران به‌نحوی است که مردم منطقه و کارگران معدن به‌شدت ناراضی هستند، از وزیر صنعت در این رابطه سوال کردیم.

او گفت: متاسفانه مدیران فعلی معدن زرشوران استخراج از این معدن را در راستای نادیده گرفتن حق و حقوق ساکنان این منطقه تلقی کرده و مردم و کارگران معدن نیز به‌شدت ناراضی هستند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادهای مردم منطقه و کارگران معدن زرشوران یادآور شد: مردم و کارگران معدن از این وضعیت ناراضی هستند، این درحالی است که نحوه برخورد مدیران با مشکلات کنونی، درستی داعیه مردم را به اثبات رسانده و تایید می‌کند.

محبی‌نیا با اشاره به این‌که طرح این سوال باید در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گیرد، خواستار رسیدگی عاجل به این طرح سوال شد و با تاکید بر لزوم تحرک بیشتر مجلس نسبت به رسیدگی به سوالات نمایندگان، ابراز امیدواری کرد که پس از اتمام تعطیلات تابستانی مجلس و آغاز به‌کار مجدد پارلمان، رسیدگی به این سوال در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، در پی اختلاف فنی بین کارفرما و پیمانکار و توقف استخراج ماده معدنی از بزرگترین معدن طلای ایران، صدها کارگر معدن بیکار شده اند و مشکلات فنی و اختلافها هنوز به قوت خود باقی است. این در حالی است که مدیر معدن زرشوران خبر از انتخاب پیمانکار جدید داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر