کد خبر: 28118
A

موسوی: بررسی مشکلات دانشجویان دکترا در فراکسیون جوانان

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات دانشجویان دکترا در فراکسیون جوانان خبر داد و از وزارت علوم و سازمان برنامه خواست اهتمام جدی به حل این مشکل داشته باشند.

موسوی: بررسی مشکلات دانشجویان دکترا در فراکسیون جوانان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید فرید موسوی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت دانشجویان و مسائل و مشکلات آنها خصوصا دانشجویان دکترای روزانه دانشگاه‌ها که با مشکلات متعددی روبرو هستند در دستور کار فراکسیون جوانان خواهد بود.

وی افزود: ما ظرفیت‌ها را بدون مطالعه در بسیاری از حوزه‌ها افزایش دادیم بدون اینکه امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم. امروز پروفسور میرزاخانی‌هایی از پیش ما رفته‌اند که بشریت از خدمتشان محروم شده. ما باید میرزاخانی‌های امروز را دریابیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ما دانشجویان کارشناسی را ترغیب کردیم که ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند. آنها اکنون وارد دوره دکترا شده‌اند. از سویی می گوییم اجازه کار ندارند و باید تعهد بدهند در دانشگاه حضور داشته باشند و از سویی حداقل‌های زندگی را برایشان فراهم نمی کنیم.

موسوی خاطر نشان کرد: از وزارت علوم می خواهیم به جد این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند البته این مسئله فقط محدود به وزارت علوم نیست بلکه سازمان برنامه و بودجه و دولت هم باید ورود جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری ظرفیت تحصیلات تکمیلی متناسب با نیازهای کشور اضافه کرد: ما بهترین دانشجویان را به دوره‌های تحصیلات تکمیلی هدایت می‌کنیم و بعد هیچ برنامه‌ای برای آنها نداریم و همین باعث بروز مشکلات جدی برای جوانان می شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر