کد خبر: 28149
A

55 درصد اشتغال‌ کشور در بخش خدمات است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه درحال حاضر 55 درصد اشتغال‌ کشور در بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فعالان این بخش داشته باشیم تا پایان سال در بخش خدمات باید 100 شغل در بخش تعاون استان ایجاد شود.

55 درصد اشتغال‌ کشور در بخش خدمات است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  اسماعیل خلیلی امروز در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر استان اظهار کرد: تجلیلی از تعاونی‌های برتر مشوقی برای دیگر تعاونی ها است تا کیفیت و کمیت فعالیت‌های خود را بالا ببرند. تعاون در اسلام و قانون اساسی جایگاه خاصی دارد و بدون شک توصیه‌های شهید بهشتی در گنجاندن تعاون در قانون اساسی بی‌تاثیر نبوده است.


وی افزود: بخش تعاون باید نقش 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد ولی تاکنون به دلیل برخی مشکلات این امر محقق نشده است. بدون شک فعالیت‌هایی‌که در راستای خصوصی سازی و واگذاری برخی از بخش‌های اقتصاد دولتی به این بخش خصوصی صورت‌گرفته تا حدودی مانع از این شده تا تعاون به سهم خود در اقتصاد به خوبی دست یابد.


این مسئول با اشاره به مهمترین‌ کار بخش تعاون در کشور گفت: بدون شک مهمترین خروجی بخش تعاون در کشور مسکن مهر بوده است. هرچند بسیاری پروژه‌های مسکن مهر در استان مکان‌یابی مناسبی نداشته و از ضعف زیرساختی رنج می‌برند ولی نباید از حق‌گذشت که بخش تعاون با اجرای این پروژه‌کار بزرگی انجام داده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در ادامه به سیاست وزارت متبوع خود اشاره‌ کرد و توضیح داد: وزارت‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه تمرکز زیادی بر تولید و اشتغال دارد.


وی اظهار کرد: بیش از سه سال است مقام معظم رهبری در تعیین عنوان سال به بحث اشتغال و تولید اشاره می‌کنند و این نشان می‌دهد این موضوعات در کشور اهمیت زیادی دارند. ما باید به سمت تولید همراه با ایجاد اشتغال پیش برویم چون هر تولیدی به معنای ایجاد اشتغال نیست. در حال حاضرکشور با پدیده رشد اقتصادی بدون اشتغال مواجه است چون بسیاری ازکارخانه‌ها و مراکز تولیدی از ماشین‌آلات به جای انسان در خط تولید خود استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود بسیاری از نیروهای‌کار از بخش تولید به سمت خدمات بروند. بدون شک برای این‌که بتوانیم‌کارگران را درکارخانه‌ها و بخش تولید نگه داریم، باید فکری به حال اصلاح قوانین این حوزه‌ کنیم.

وی با اشاره به وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال‌گفت:‌ این وزارتخانه صرفا در بخش تعاون موظف به ایجاد شغل شده و بر همین مبنا امسال باید در البرز هزار شغل ایجاد شود که تاکنون تنها 380 شغل ایجاد شده است. علاوه براین باید تاپایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری درکشور از 12.5  به 8.5 درصد  کاهش یابد که سهم البرز در این زمینه ایجاد سالانه 33 هزار شغل خالص است.


رئیس اتاق تعاون البرز گفت: بخش تعاون می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرات سازنده‌ای داشته باشد.


به ‌گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد علی مختاری امروز در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر استان البرز اظهارکرد: در چهار سال دولت دوازدهم باید تلاش شود برنامه‌ها و اهداف بخش تعاون به خوبی اجرایی‌شوند تا در پایان برنامه ششم توسعه این بخش بتواند به جایگاه واقعی‌ خود دست یابد. بدون شک با بخش‌نگری امکان تحقق برنامه‎ ششم توسعه نه تنها در بخش تعاون بلکه در سایر حوزه ها نیز امکان‌پذیر نیست به همین دلیل تعامل بین بخشی در این مسیر باید مورد توجه قرار بگیرد.


وی با اشاره به مهمترین معضل‌کشور افزود: امروزه بیکاری به عنوان معضلی بزرگ هم حاکمیت و هم مردم را درگیرکرده است بنابراین باید با اتخاذ سازوکار مناسب و اجرای طرح‌های عملیاتی زمینه‌کاهش‌آن را فراهم کنیم.


وی توضیح داد: بعد از بیکاری روند ناقص سرمایه‌گذاری درکشور  به معضلی جدی تبدیل شده‌است به طوری برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌شود ولی در نهایت پیش بینی‌ها محقق نشده و اهداف آن طورکه باید و شاید محقق نمی‌شوند.


رئیس اتاق تعاون البرز بیان کرد: بدون شک اگر همه به سمت اجرای برنامه ششم توسعه پیش بروند و در اجرای آن زمانبندی مناسبی داشته باشند بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می‌شود.


مختاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه بخش تعاون درکشور اشاره‌ کرد و افزود: متاسفانه تعاون در کشور مظلوم واقع شده است.


وی اظهار کرد: سال‌های سال است درباره تعاون و تاثیر آن در اقتصاد صحبت می‌شود ولی کمتر توجهی به نیازهای این بخش می‌شود. بدون شک اگر پرو بال‌کافی به این بخش داده شود، شاهد اثرات سازنده  و مطلوب آن در تحقق اقصاد مقاومتی خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر