کد خبر: 28155
A

حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است

رئیس امور مالیاتی شهر تهران با بیان اینکه هنوز دستوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تجدیدنظر درباره بدهی مالیاتی سازمان لیگ فوتبال ایران واصل نشده است، گفت: حساب های سازمان لیگ همچنان مسدود است.

حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ «محمدرضا نوری»  درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه گفته می شود وزارت امور اقتصادی و دارایی به اختلاف میان سازمان مالیاتی و لیگ فوتبال ورود کرده و به لغو حکم قبلی رای داده است، گفت: تاکنون چنین حکم و نامه ای به امور مالیاتی شهر تهران ارسال نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه سازمان لیگ براساس قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بوده و به وظیفه خود عمل نکرده است، گفت: مسئولان این سازمان به تازگی مراجعاتی به امور مالیاتی داشته اند، اما هنوز اعتراض رسمی به حکم مالیاتی صادر شده، صورت نگرفته است.

نوری با بیان اینکه تا زمانی که وضعیت مالیاتی سازمان لیگ تعیین تکلیف نشود، حساب های آن مسدود خواهد بود، گفت: نحوه پرداخت بدهی قطعی مالیاتی طبق قانون مشخص است و باید این کارها انجام شود تا نسبت به رفع اقدام های اجرایی انجام شده، اقدام شود.

رئیس امور مالیاتی شهر تهران یادآور شد که در روزهای گذشته جلساتی در این زمینه برگزار شده است اما تا حصول نتیجه نمی توان جزئیات آن را رسانه ای کرد.

 سازمان لیگ فوتبال ایران سوم شهریور ماه با انتشار اطلاعیه ای درباره مسدود شدن حساب های بانکی خود به دلیل بدهی مالیاتی تاکید کرد: سازمان مالیاتی مبلغ 45 میلیارد تومان بابت اصل مالیات بر ارزش افزوده و 131 میلیارد تومان جریمه ماده 22 و 23 قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده برای سازمان لیگ محاسبه و بر این اساس حساب ها را مسدود کرده است.

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: در پرونده مالیاتی این سازمان درآمد 330 میلیون تومانی، 330 میلیارد تومان محاسبه شده در حالی که همه درآمدهای این سازمان 240 میلیارد تومان بوده که بخشی از آن نیز معاف از مالیات بر ارزش افزوده است که پنج درصد آن متعلق به سازمان لیگ و بقیه مربوط به همه باشگاه‌ها، هیات ها فوتبال و فدارسیون است.

همزمان در پاسخ به این اطلاعیه، امور مالیاتی شهر تهران، از مسئولان این سازمان خواست به جای فرافکنی، به قانون تمکین کنند و به عنوان یک مودی مالیاتی، وظایف قانونی خود را در زمینه پر کردن فرم هایی اظهارنامه مالیاتی انجام دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر