کد خبر: 28254
A

آغاز جشنواره موسیقی غرب کشور در قصرشیرین

جشنواره موسیقی غرب کشور با عنوان 'دیار کهن مرزداران غیور' با حضور گروه های موسیقی برتر استانهای کرمانشاه، کردستان و لرستان جمعه شب در سرسرای روباز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین آغاز شد.

آغاز جشنواره موسیقی غرب کشور در قصرشیرین

دیده بان ایران : معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هدف از برگزاری این جشنواره را اجرای موسیقی گروه های برتر غرب کشور و تجلیل از 2 استاد گرانقدر عرصه موسیقی و شعر قصرشیرین همزمان با عید غدیر عنوان کرد. 

پریسا محمدی افزود: رویکرد اصلی ما این است که که از طرح ها و برنامه های هنرمندان در برنامه ریزی های خود استفاده کنیم. 

وی گفت: از تمامی موسسه های فرهنگی و افراد صاحب فکر، صاحب اثر و هنرمندان توانمند برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دعوت می کنیم. 
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز گفت: غدیر در واقع عید همه ادیان الهی و در تعابیر اسلامی به عید الله اکبر تعبیر شده است. 

نعمت الله نازپرورده افزود: جشنواره بزرگ موسیقی غرب کشور امشب هم زمان با عید بزرگ غدیر و به نام مفاخر قصرشیرین و تجلیل از 2 استادی آغاز شد که خدمت بسیار بزرگی به عرصه شعر و موسیقی استان کرمانشاه و قصرشیرین کرده اند. 

وی اظهار کرد: از تمامی مفاخر و هنرمندان بزرگی که شعر می سرایند، قلم می زنند و در عرصه موسیقی و آواز و همچنین خلق آثار ارزشمند هنری دستی بر آتش دارند می خواهم قصرشیرین را تنها نگذارند زیرا قصرشیرین به این افراد نیاز دارد تا به جایگاه واقعی خود برسد. 

در این برنامه گروه آوا به اجرای چندین اثر موسیقی و آواز به صورت زنده پرداخت و گروه هلپرکه کرماشان نیز برنامه رقص و پایکوبی اجرا کرد. 

پایان بخش روز نخست جشنواره، تجلیل از نیم قرن تلاش استاد مرتضی صنعتی خواننده، آهنگساز و نوازنده قصرشیرینی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، انجمن موسیقی استان کرمانشاه و انجمن قصرشیرینی های مقیم تهران بود. 

این جشنواره با استقبال هنرمندان و قشرهای مختلف مردم و مسئولان قصرشیرین و انجمن قصرشیرینی های مقیم تهران و جمعی از هنرمندان و استادن موسیقی غرب کشور و گروه های برتر موسیقی برگزار شد. 

جشنواره موسیقی دیار کهن مرزداران غیور در قصرشیرین امشب شنبه 18 شهریور با اجرای چند اثر موسیقی و تجلیل از استاد کیومرث عباسی قصری و نوروز قادری از هنرمندان شاعر قصرشیرینی به کار خود پایان می دهد. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر