کد خبر: 28312
A

کاهش ۵ درصدی بارش‌ها در ایران

حجم بارش‌های کشور در حوضه‌های آبریز اصلی کشور از ابتدای مهرماه تا امروز (یکشنبه) به ۲۲۹ میلی‌متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۵ درصدی بارش‌ها در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آخرین اطلاعات و آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که بارش‌های پایان هفته گذشته تغییر چندانی در جدول‌های کشور نداده و از ابتدای مهرماه گذشته تا ۱۹ شهریورماه جاری، درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور ۵ درصد کاهش داشته است.

مجموع بارندگی کشور از ابتدای سال آبی تا امروز، ۲۲۹ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال آبی گذشته ۲۴۰ میلی‌متر، ۵ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت، ۳ درصد کاهش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: حوضه‌های آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان با ۳۶۷ میلی‌متر بیشترین و مرزی شرق با ۶۲ میلی‌متر کم‌ترین بارش‌ها را داشته‌اند.

بر همین اساس، چهار حوضه آبریز اصلی باقیمانده به ترتیب، حوضه دریای خزر ۳۳۸ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۲۰۸ میلی‌متر، قره قوم ۱۸۱ میلی‌متر و فلات مرکزی ۱۵۹ میلی‌متر بارش داشته‌اند.

بیشترین بارش کشور در مدت زمان یاد شده مربوط به ایستگاه دینارسرا در استان مازندران با ۱۴۱۹ میلیمتر و کمترین بارش کشور در ایستگاه زابل در استان سیستان و بلوچستان با ۲۰.۴ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر