کد خبر: 29083
A

فرشادان: دولت برای ایجاد اشتغال در کردستان برنامه ویژه ارائه کند

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با تاکید بر ضرورت توجه جدی به موضوع حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در دولت دوازدهم گفت که دولت باید برای استان‌هایی مثل کردستان که از نظر ایجاد شغل دچار عقب‌ماندگی هستند، برنامه ویژه ارائه کند.

فرشادان: دولت برای ایجاد اشتغال در کردستان برنامه ویژه ارائه کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدمهدی فرشادان اظهار داشت: سال ۹۶،‌ سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و سه اولویت اصلی کشور در شعار سال آمده است، ما نیازمند این هستیم که تحولی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم و تولید را رونق بدهیم؛ چرا که اگر موضوع اشتغال حل نشود،‌ رضایتمندی مردم هم حاصل نخواهد شد و مسائل و مشکلات جوانان حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی مثل اشتغال در برخی استان‌ها از جمله استان کردستان نیازمند توجه بیشتری است، افزود: دولت وعده سالیانه ۹۵۰ هزار شغل را داده، اما برای تحقق این امر تیم اقتصادی باید به شکل مناسبی سامان پیدا کنند و الزامات اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیرند؛ چرا که اگر تولید رونق پیدا نکند،‌ اشتغال هم ایجاد نمی‌شود و سال آینده به تعداد بیکاران اضافه خواهد شد. بنابراین دولت هم باید برای متقاضیان اشتغال فکری کند و هم برای متقاضیان اشتغال در سال‌های آینده برنامه ریزی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی استان‌ها از جمله استان کردستان آمار بیکاری بالاتر از میانگین کشور است،‌ اضافه کرد: دولت باید برای استان‌هایی مثل کردستان، برنامه ویژه داشته باشد و اگر در یک استان ۱۵ درصد شغل ایجاد می‌شود، در استانی مثل کردستان باید ۱۵ درصد به علاوه میزان عقب افتادگی آن استان باشد.

فرشادان در پایان تصریح کرد: ما شعار توسعه سر می‌دهیم اما عملا کاری نکرده‌ایم و در ابتدای راه هستیم. طبیعتا دولت باید در کردستان با توجه به حساسیت آن و مرزی بودن، الگویی متفاوت از استان‌های دیگر را برای ایجاد شغل ارائه کند تا فاصله ما با میانگین کشوری کاهش یابد.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر